Salta navegació principal
Ets a: Home>Certificació>Certificació de seguretat>Gestió d'emergències
Certificació de gestió d'emergències - ISO 22320

Certificació de gestió d'emergències - ISO 22320

Certificació de gestió d'emergències - ISO 22320

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Preparats per actuar

Quan es produeixen incidents de gran magnitud se sol posar de manifest la importància d'una resposta eficaç. Un objectiu clau en els sectors públic i privat és minimitzar l'impacte de les conseqüències generades per catàstrofes naturals, incidents involuntaris o deliberats, etc. i millorar les seves capacitats per donar una resposta apropiada a les necessitats de la població afectada.

Per poder respondre de forma eficaç i coordinada als diversos riscos derivats d'aquestes emergències, cal tenir uns objectius comuns i consensuats a l'hora de gestionar la preparació i l'actuació davant aquestes situacions.

UNE-ISO 22320:2013 recull les millors pràctiques mundials per establir l'ordre i el control organitzacional d'estructures i procediments, presa de decisions, traçabilitat i gestió de la informació.

Les organitzacions que implantin una gestió d'emergències a la seva organització segons la UNE-ISO 22320, aconsegueixen:

  • Desenvolupar i millorar les seves capacitats en tot tipus de respostes davant d'emergències de qualsevol dimensió, ja sigui un incident, una crisi, interrupcions de l'activitat o un desastre.
  • Garantir que la informació és veraç i fiable, ja que s'estableixen processos de gestió d'informació i dades.
  • Minimitzar els malentesos en establir una base de coordinació i cooperació entre les parts implicades.
  • Gestió més eficient dels recursos compartits.

És aplicable a qualsevol organització (privada, pública, governamental o sense ànim de lucre) que participa en la preparació i en la resposta davant d'incidents en els plans local, regional, nacional o internacional.

La gestió d'emergències es pot dur a terme des de dos enfocaments, depenent de l'àmbit d'actuació:

  • Les organitzacions dedicades professionalment a gestionar situacions d'emergència en el dia a dia: transport sanitari, centres de coordinació d'emergències, serveis sanitaris, àrees de protecció civil, policia, etc.
  • Qualsevol organització responsable que estigui compromesa a donar una resposta eficient i eficaç davant d'una emergència que es pugui donar en la seva organització per tal de minimitzar l'impacte de l'incident i assegurar-ne la continuïtat. Per exemple, centres comercials, centres industrials, etc.​​

La certificació de la gestió d'emergències segons la norma UNE-ISO 22320 és perfectament compatible i integrable amb altres sistemes de gestió, ja que comparteix amb aquestes normes les eines pròpies dels sistemes de gestió com ara la planificació, establiment d'objectius i metes, accions correctives​, etc. addicionant-hi la perspectiva completa pel que fa a la planificació i la resposta davant d'incidents que no està coberta en altres sistemes de gestió tradicionals.

Un cop superat el procés d'auditoria, l'organització obté:

  • El Certificat de Gestió d'Emergències.
  • La llicència d'ús de la marca AENOR de gestió d'emergències segons l'UNE-ISO 22320.
Marca AENOR Gestió d'Emergències UNE-ISO 22320

la Marca AENOR de gestió d'emergències UNE-ISO 22320

AENOR inicia la certificació en gestió d'emergències l'any 2013. TRANSINSA, empresa de transport sanitari al Principat d'Astúries, ha estat la primera a rebre el certificat de gestió d'emergències emès per AENOR. Al començament de 2017, al voltant d'una vintena d'organitzacions han obtingut amb èxit la certificació AENOR de gestió d'emergències.

Marca AENOR Gestió de reclamacions ISO 10002

Curs: UNE-ISO 22320. Seguretat i Resiliència – Gestió d'Emergències – Guia per a la gestió d'incidents

Gestió de les reclamacions