Comunicació transparent amb vocació de servei al client
L'objectiu de la norma UNE
93200:2008 és especificar els requisits mínims del contingut i del procés d'elaboració, seguiment i revisió de les cartes de serveis (també anomenades cartes de compromís), que s'han convertit en una de les eines més utilitzades, tant per les administracions públiques, com per les empreses privades, per comunicar als seus usuaris els serveis que presten i els compromisos que assumeixen en la seva prestació, convertint-se en una iniciativa fonamental per a la modernització de la gestió de nombroses organitzacions.
Les cartes de serveis representen un suport fonamental en la millora contínua, per tal com faciliten les relacions amb els usuaris i serveixen per definir estàndards de servei, cosa que permet establir objectius ambiciosos que aconsegueixin el més gran impacte possible en els usuaris.
El compliment de la norma UNE
93200assegura que les cartes de serveis no es converteixin en meres declaracions d'intencions, amb la qual cosa oblidin el seu veritable sentit d'assumir compromisos de qualitat que satisfacin les expectatives dels usuaris.
Beneficis per a la vostra empresa:
- Avantatges competitius en el mercat.
- Valor afegit per als seus clients i transparència en els seus serveis.
- Coneixement i fidelització del client.
- Diferenciació davant la competència.
Beneficis davant els seus usuaris:
- Demostra el vostre compromís amb el client mitjançant el mesurament, el seguiment i la millora dels aspectes que més li interessen.
- Escolta la veu del client, i orienta les persones de l'organització cap a la satisfacció del client com un dels valors centrals de l'activitat.
- Reorienta les activitats de l'organització cap a les que aporten més valor al client.