Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>L'Hospital Universitari de Torrejón rep el certificat d'AENOR de l'índex d'humanització dels hospitals infantils

11/02/2021

• El centre es troba entre els tres hospitals amb millor puntuació d'Espanya en la categoria de petits hospitals, resultat pel qual rep la certificació d'AENOR.

11 de febrer de 2021. Dins el programa d'humanització del centre, el Hospital Universitari de Torrejón (Madrid), gestionat per Ribera, ha rebut la certificació de AENOR en el l'índex d'humanització dels hospitals infantils (IHHI), fet que el situa entre els tres centres millor puntuats del país al costat de l'Hospital d'Hellín (Albacete) i de l'Hospital La Moraleja (Madrid) en la categoria de petits centres. Aquest índex és una eina d'avaluació, impulsada per la Fundació ATRESMEDIA, per al mesurament del grau d'humanització de l'assistència a l'hospital que reben els pacients de pediatria.

El procés d'obtenció de la certificació de l'IHHI implica l'avaluació d'aspectes dividits en sis blocs: informació general, servei d'urgències, servei de consultes externes, ingrés, altres serveis i unitats d'intervenció especialitzada. Cadascun d'aquests blocs està al seu torn dividit en diferents apartats, en funció de les seves peculiaritats: formació, triatge, intimitat, farmàcia, sales d'operacions, entre d'altres. Després de l'obtenció del certificat, el Dr. Hemir Escobar, cap de servei de Pediatria de l'Hospital Universitari de Torrejón, ha afirmat que "aquest reconeixement és el resultat de la filosofia de treball de l'equip de tot l'hospital", i afegeix "per a tots els professionals de l'hospital, humanitzar l'assistència que donem als nostres pacients és una prioritat, ja siguin nens o adults".

Per part seva, Marta Serrano, mànager de Sanitat d'AENOR, ha destacat la importància d'implementar models d'atenció centrats en el pacient i la família, que, a més, tenen en compte el professional sanitari, i ha afegit que "la verificació de l'IHHI genera un coneixement dels aspectes clau que conformen l'experiència dels pacients pediàtrics, així com la de tot l'equip que té un impacte en l'atenció pediàtrica". En relació amb l'Hospital Universitari de Torrejón, ha exalçat especialment el fet que "malgrat viure moments de pandèmia l'hospital s'ha sabut adaptar per poder seguir prestant una assistència amb criteris d'humanització als nens".

A finals de novembre del 2020, es van presentar els resultats de l'IHHI d'un total de 120 hospitals públics, privats i de gestió mixta. L'informe va assenyalar que l'IHHI a Espanya té un valor mitjà del 60,64% per als hospitals grans, un 55,76% per als hospitals mitjans i un 48,28% per als hospitals petits. Destaca especialment, en la categoria d'hospitals petits, les àrees de consultes i unitats d'intervenció especialitzada amb una puntuació per sobre del 90%.

A més, l'Informe de l'IHHI va detectar de manera generalitzada oportunitats de millora en aspectes com augmentar la formació en humanització per als professionals sanitaris; continuar amb programes d'atenció psicològica per a nens i adolescents hospitalitzats; i impulsar de manera contínua les unitats específiques per a adolescents; les unitats de dolor i les unitats de cures pal·liatives, àrees en les quals l'Hospital Universitari de Torrejón treballa de manera permanent.