L'objectiu de la norma UNE 93200:2008 és especificar els requisits mínims del contingut i del procés d'elaboració, seguiment i revisió de les cartes de serveis (també anomenades cartes de compromís), que s'han convertit en una de les eines més utilitzades, tant per les administracions públiques, com per les empreses privades, per comunicar als seus usuaris els serveis que presten i els compromisos que assumeixen en la seva prestació, convertint-se en una iniciativa fonamental per a la modernització de la gestió de nombroses organitzacions.
Les cartes de serveis representen un suport fonamental en la millora contínua, per tal com faciliten les relacions amb els usuaris i serveixen per definir estàndards de servei, cosa que permet establir objectius ambiciosos que aconsegueixin el més gran impacte possible en els usuaris.
El compliment de la norma UNE 93200assegura que les cartes de serveis no es converteixin en meres declaracions d'intencions, amb la qual cosa oblidin el seu veritable sentit d'assumir compromisos de qualitat que satisfacin les expectatives dels usuaris.
Beneficis per a la vostra empresa:
Beneficis davant els seus usuaris:
La norma UNE 93200 és aplicable tant a les administracions públiques com a qualsevol organització privada, sigui quina sigui la seva mida o complexitat.
Un cop superat el procés d'auditoria, el sistema implantat s'adequa als requisits de la norma UNE 93200, l'organització obté:
Marca AENOR N de cartes de servei
Nombroses administracions locals i autonòmiques d'àmbit espanyol i internacional i importants empreses del sector serveis, ja han optat per la certificació de les seves cartes com a mostra del compromís adquirit amb els seus usuaris.