Salta navegació principal
Ets a: Home>Certificació>Certificació de qualitat>Certificació de sistemes de gestió d'immobles i serveis de suport (F&M)
Certificació de sistemes de gestió d'immobles i serveis de suport (F&M)

Certificació de sistemes de gestió d'immobles i serveis de suport (F&M)

Certificació de sistemes de gestió d'immobles i serveis de suport (F&M)

La certificació d'un sistema de gestió d'immobles i serveis de suport (Facility Management [FM]) assegura per tercera part el control i seguiment sistemàtic de l'avaluació dels processos de prestació de servei: principis de l'organització FM; alineació amb l'estratègia del client; connexions; dades/informació utilitzada; fluxos de treballs, control dels processos FM, comprendre la importància de la qualitat, cost-temps; impacte de les errades en els serveis; prioritzar de conformitat amb el risc. Això contribueix a assegurar una bona prestació en els serveis crítics; identificar els resultats d'acompliment, anticipar-se a l'errada, alinear-se amb els objectius, definir les oportunitats de millora (OM); identificar i seleccionar indicadors clau d'acompliment per nivell (KPI); agregar-los per informar a l'alta direcció; proposar l'acompliment esperat i detectar desviacions enfront del que s'ha previst; establir un mètode de mostreig.

La norma UNE-ISO 41001:2018 recull les especificacions tècniques per a l'assegurament i la millora contínua en la prestació de serveis de la gestió d'immobles i serveis de suport (FM), basat en les declaracions i els acords de nivell de servei (SLA, service level agreement).

Facility Management: Beneficis per a l'organització i els usuaris

  • Millora de l'acompliment financer (millora del retorn d'inversions en F&M, millor control i optimització, i més rendibilitat d'F&M, utilització més sostenible del capital)
  • Decisions d'inversió en F&M basades en informació (cicle de vida i llarg termini)
  • Risc de l'F&M gestionat
  • Millores en resultats i serveis (orientació de les estratègies, operacions i planificació del manteniment)
  • Responsabilitat social demostrada
  • Demostració de compliment de requisits legals
  • Avaluació millorada de l'acompliment i control
  • Millora de la reputació
  • Millora de la sostenibilitat organitzacional
  • Millora de l'eficàcia i eficiència

Un cop superat el procés, l'organització obté el certificat d'AENOR de sistema de gestió d'immobles i serveis de suport (F&M).

Hi ha dues possibilitats de certificació de la gestió d'immobles i serveis de suport (F&M) d'una organització d'acord amb els requisits de la norma UNE-ISO 41001:

  1. Quan la gestió d'immobles i els serveis de suport (F&M) són gestionats pel propietari d'aquests.
  2. Quan la gestió d'immobles i els serveis de suport (FM) són gestionats per l'empresa contractada pel propietari per gestionar aquest Facility Management (FM).
  • Certificat de sistemes de gestió AENOR per a la gestió d'immobles i els serveis de suport (F&M) norma ISO 41001
Marca AENOR de Sistemes

Marca AENOR Gestió d'immobles i
serveis de suport (F&M) ISO 41001

Marca IQNetMANAGEMENT SYSTEM

Marca IQNet
RECOGNIZED CERTIFICACION

​El primer certificat es va atorgar l'any 2020 al sistema de gestió d'immobles i serveis de suport de MAHOU, S.A., a la seva seu social.