La certificació, És el procés que duu a terme una entitat reconeguda com a independent de les parts interessades mitjançant el qual es manifesta la conformitat d'una empresa, producte, procés, servei o persona determinats amb els requisits que es defineixen en normes o especificacions tècniques. La certificació va dirigida a qualsevol mena d'empresa, independentment de la mida, ubicació o àrea d'activitat, i no necessàriament a les grans empreses. Fins i tot pot resultar més útil a petites i mitjanes empreses amb menys reconeixement en el mercat i més necessitat de generar confiança en els seus grups d'interès. Encara que en alguns casos és un requisit imprescindible per a poder vendre, sia per consideracions legals,, sia perquè els compradors del producte ho sol·liciten sempre, el fet cert és que es tracta d'un procés voluntari.
SERVEIS:¿En què consisteix la certificació?
Certificació és el terme que s'utilitza més col·loquialment per fer referència al que tècnicament es denomina "avaluació de la conformitat". L'avaluació de conformitat és qualsevol avaluació que es duu a terme per determinar si un producte, procés o sistema de gestió compleix amb uns requisits específics. Més enllà de la certificació, hi ha altres tipus d'avaluacions que estableixen una conformitat o donen fe o veracitat d'alguna cosa, en el sentit més general.
Aleshores, la verificació de la conformitat implica la comprovació de la conformitat dels productes d'acord amb normes nacionals o el seu equivalent internacional. Al mateix temps, anima importadors i exportadors a entendre la necessitat del compliment i els seus avantatges.
D'altra banda, la inspecció és l'acció dirigida a les organitzacions que volen mostrar responsabilitat i assegurar que els seus equips, productes i serveis compleixen amb la qualitat, la seguretat, el medi ambient i les responsabilitats socials imperatives (tant si són de compliment obligatori com si són voluntàries o pròpies, basades en sistemes, normes o necessitats propis). L'avaluació de la conformitat requereix sovint la realització d'assajos de tipus, de vigilància o d'autocontrol sobre els productes que són objecte d'algun tipus de certificació. Es fan servir les metodologies analítiques més avançades per dur a terme anàlisis fisicoquímics, microbiològics i sensorials en productes alimentaris o productes de cosmètica, higiene i detergència, entre d'altres.
Marques AENOR
A més de les certificacions i serveis d'avaluació més estesos, AENOR desenvolupa una tasca d'innovació constant i crea esquemes que responen a les noves necessitats empresarials. Així, les marques AENOR evidencien aquesta certificació i constitueixen un element diferenciador al mercat, tot millorant la imatge dels productes i serveis oferts i generant confiança entre clients i consumidors.
L'equip d'AENOR, que està integrat per més de 900 auditors especialitzats en tots els sectors econòmics i industrials, és capaç d'abordar i gestionar projectes globals de certificació, verificació, inspecció i formació en qualsevol àmbit geogràfic. Té presència permanent en 12 països, principalment d'Iberoamèrica i Europa. A Espanya, AENOR té delegacions a totes les comunitats autònomes mitjançant les seves 19 seus.