Les operacions de càrrega, baixada, neteja, classificació i enfardellament de residus de paper i cartró s'han convertit en un dels processos que asseguren la integració d'aspectes ambientals en la nostra societat.
Els centres encarregats de la Recollida i Recuperació d'aquests residus són els responsables de prestar un servei mediambientalment sostenible i que ha de ser portat a terme de manera segura. Aquests són els objectius d'aquesta certificació, que comporta la concessió de la Marca AENOR Medi Ambient Serveis.
El procés d'auditoria de la norma UNE 134001inclou una visita al centre, la revisió de la documentació que asseguri el control adequat i el seguiment que es fa als processos i una detallada inspecció a les instal·lacions objecte de la certificació, que inclouen:
Beneficis per a la vostra organització:
Davant els vostres clients:
Aquesta certificació és aplicable a Centres de Recollida i Recuperació de Paper i Cartró.
La implantació d'un sistema de gestió mediambiental de conformitat amb UNE-EN ISO 14001 o de gestió de la seguretat i salut al treball ISO 45001 es poden integrar perfectament amb aquesta norma de prestació de serveis.
Una vegada superats els diferents processos d'auditoria, AENOR concedirà la certificació medi ambient serveis, així com la llicència d'ús de la marca AENOR medi ambient, quan consideri complerts els requisits establerts a la norma UNE 134001.
AENOR ha certificat més de 30 Centres de recollida i recuperació de paper i cartró de conformitat amb UNE 134001 des de 2002.