Reciclatge del plàstic, una aposta per la sostenibilitat del sector
Des de l'1 de gener del 2023 està en vigor, a Espanya, la Llei 7/2022 de residus i sòls contaminats i, amb aquesta, un nou impost que grava la posada en el mercat d'envasos i embalatges no reutilitzables fabricats amb plàstic no reciclat.
L'entrada en vigor d'aquesta Llei afecta qualsevol organització que posi en el mercat espanyol productes plàstics no reutilitzables, bé perquè els seus productes estiguin fabricats amb plàstic, o bé perquè es comercialitzin en envasos o embalatges plàstics no reutilitzables, independentment del lloc on s'hagin fabricat.
AENOR, com a entitat acreditada per , de conformitat amb la normaUNE-EN 15343posa a la teva disposició dues solucions:
- La certificació del contingut en plàstic reciclat, adreçat a totes les organitzacions que necessitin demostrar que una part o la totalitat del plàstic utilitzat és d'origen reciclat i,, d'aquesta manera, reduir o evitar el pagament d'aquest impost.
- La traçabilitat del plàstic reciclat, que contribueix a demostrar que els materials reciclats tenen l'origen adequat i són tractats convenientment.
Independentment de l'àmbit de l'esmentada Llei espanyola, aquesta solució d'AENOR va més enllà dels envasos i embalatges, atès que és aplicable a altres productes que continguin plàstic com ara el davantal del cotxe, les targetes de crèdit, les canonades plàstiques, les carcasses de mòbils… com a mitjà perquè les empreses mostrin al mercat el seu compromís amb la sostenibilitat.
Aquestes certificacions, juntament amb el model de certificació Operation Clean Sweep, s'inclouen a la Plataforma de Confiança: "Circularitzar els plàstics", que ofereix solucions que faciliten a les empreses evolucionar cap a models més sostenibles.
Els plàstics i els seus residus són molt valuosos, per això des d'AENOR es treballa per facilitar a la indústria eines per mostrar l'aplicació dels principis de l'economia circular. Aquestes certificacions són la proposta de valor al sector dels plàstics que li facilita la diferenciació dels seus productes i el seu compromís amb la circularitat.