Gestió i certificació de la responsabilitat social mitjançant un estàndard internacional
En un món cada vegada més competitiu i global, les organitzacions són més conscients del seu paper actiu com a generadores de riquesa, feina, productes i serveis de qualitat, així com d'altres beneficis per als seus accionistes, clients, empleats, proveïdors i altres grups d'interès amb què es relacionen.
L'estàndard internacional de gestió i millora IQNet SR10, desenvolupat per la xarxa internacional de certificadors IQNet, amb la participació de diversos grups d'interès, recull les millors pràctiques i recomanacions en l'àmbit internacional en matèria de responsabilitat social, com les que estableix l'ISO 26000.
Beneficis:
- Gestió de la responsabilitat social de l'organització amb el mateix model utilitzat en altres sistemes de gestió: ISO 9001, ISO 140001, ISO 50001, etc
- Gestió dels aspectes rellevants de sostenibilitat (aspectes econòmics, ambientals, socials i de bon govern) i de les relacions amb els grups d'interès, cosa que permet reduir riscos i identificar oportunitats.
- Increment de la confiança i credibilitat mitjançant la demostració davant tercers del compromís públic i de millora amb la societat, el medi ambient i els grups d'interès reconegut per un tercer independent (AENOR i IQNet).
- Diferenciació, millora de la reputació, reconeixement i difusió internacional a través de la xarxa IQNet.
- Facilita i afavoreix l'elaboració d'informes i comunicats de sostenibilitat i responsabilitat social (GRI i IIRC).