El transport públic, servei fonamental a la nostra societat, és una de les activitats més directament relacionades amb la qualitat de vida dels ciutadans. La norma europea EN 13816 de transport públic de passatgers proporciona directrius als operadors perquè assumeixin compromisos de qualitat en la prestació del seu servei, a fi de satisfer les expectatives dels seus clients. Els compromisos de qualitat s'han d'assumir en vuit àmbits: temps, confort, informació, accessibilitat, seguretat, servei ofert, atenció al client i impacte ambiental.
Perquè una oferta de transport públic sigui competitiva davant altres possibles alternatives, és ineludible respondre amb regularitat a aquestes demandes i transmetre-ho amb convicció. Així, l'empresa operadora de transport podrà, a més de millorar la seva prestació del servei, millorar la percepció que en tenen els usuaris.
Beneficis per a la vostra empresa:
Beneficis davant els clients:
La certificació de la norma EN 13816 de transport públic de passatgers està oberta a tots els mitjans de transport, incloent-hi:
Per la seva estructura, basada en l'establiment d'un servei de referència, la certificació del transport de passatger és compatible amb altres sistemes de gestió com ISO 9001, ISO 14001 i ISO 45001, així com amb la certificació de cartes de servei.
Un cop superat el procés d'auditoria, el sistema implantat s'adequa als requisits de la norma EN 13816, per la qual cosa la seva organització obté:
Marca AENOR de servei certificatde transport de passatgers
La marca AENOR de servei certificat de conformitat amb la norma UNE-EN 13816 ha experimentat un ascens notable en el nombre de certificats en els últims anys, fins a arribar a més de 280 certificats emesos. Aquesta situació ha estat motivada no només per la importància creixent que des de l'Administració Pública es concedeix al sector del transport en general i el del transport de passatgers en particular, si no per l'interès dels operadors de serveis de transport a millorar i modernitzar-ne els serveis.