Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Adif i Adif AV renoven el Segell d'Or a l'Excel·lència Europea 500+ en els seus sistemes de gestió

27/06/2019

• La distinció ha estat concedida després de l'avaluació externa realitzada per personal acreditat d'AENOR i el Club Excel·lència en la Gestió (CEG).
  • Adif i Adif AV són els únics administradors d'infraestructures ferroviàries d'Europa i del món reconeguts amb el màxim guardó a l'excel·lència en la gestió sota el model de l'European Foundation for Quality Management (EFQM).

27 de juny de 2019. Adif i Adif Alta Velocitat (Adif AV) han renovat el Segell d'Or a l'Excel·lència Europea 500+ en els seus sistemes de gestió, el màxim guardó a l'excel·lència del model de l'European Foundation for Quality Management (EFQM).

Després de l'avaluació externa realitzada per personal acreditat de AENOR i el Club Excel·lència en la Gestió (CEG) als sistemes de gestió d'Adif i Adif AV, les dues societats han renovat aquest Segell d'Or que ja van rebre per primera vegada el desembre de 2012.

El resultat final d'aquest treball exhaustiu, en el procés del qual han participat directament un total de 68 persones de l'estructura de direcció, inclou un informe detallat que reflecteix tant la detecció de punts forts com les àrees de millora del sistema de gestió de les dues companyies, que serà tractat posteriorment pel Comitè d'Excel·lència.

Adif i Adif AV són els únics administradors d'infraestructures ferroviàries d'Europa i del món reconeguts amb el màxim guardó a l'excel·lència en la gestió sota el model de l'EFQM, el qual ja utilitzen més de 50.000 organitzacions a tot el món.

Després d'una anàlisi objectiva i rigorosa, aquest model permet conèixer l'estat d'una organització, aprofitar les oportunitats de millora i augmentar la confiança i demanda de serveis. D'aquesta manera, proporciona un enfocament estructurat de la companyia que permet optimitzar el rendiment i competitivitat empresarial mitjançant l'anàlisi de la relació causa-efecte existent entre les actuacions i els resultats que obté una empresa.

La revalidació del Segell d'Or a l'Excel·lència Europea 500+, que serà vàlid fins al 2022, situa tant a Adif com a Adif AV en una posició puntera a l'avantguarda de les empreses espanyoles. A més, confirma el compromís de les dues entitats per incorporar tant els models de gestió de qualitat homologats a la Unió Europea, com la participació del conjunt de treballadors en l'esforç responsable de millora contínua de cara als clients i grups d'interès, com ara operadores i usuaris ferroviaris.

Aquesta distinció, que destaca el know-how de la companyia, permet també disposar d'un avantatge competitiu d'Adif i Adif AV en convocatòries internacionals de construcció i gestió de sistemes ferroviaris.