Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>L'AEE i AENOR signen un acord per impulsar la formació i el coneixement de les normes en el sector eòlic

Juan Virgilio Márquez, director general de l'Associació Empresarial Eòlica (AEE), i Susana Lozano, directora de Formació d'AENOR

02/10/2019

• La signatura del conveni entre l'AEE i AENOR crea un pont de col·laboració que beneficia el coneixement de les empreses del sector eòlic.
  • Després de l'acord, l'AEE també impulsarà la realització de cursos de formació d'AENOR.

2 d'octubre de 2019. L'acord de col·laboració signat per ambdues entitats té com a objectiu la cooperació en l'àmbit de la formació i la normalització en el sector energètic renovable, amb la presència de Juan Virgilio Márquez, director general de l'Associació Empresarial Eòlica (AEE), i Susana Lozano, directora de Formació de AENOR.

AENOR i l'AEE comparteixen que la formació és un factor clau per al desenvolupament dels professionals del sector eòlic, ja que aquesta tecnologia contribueix a la transició energètica i al canvi de model que comporta. Per això, gràcies a aquest acord, el sector eòlic disposarà de condicions especials en l'adquisició de normes UNE i cursos de formació d'AENOR per ajudar les empreses d'AEE a complir els seus plans de formació interna.

Juan Virgilio Márquez ha assenyalat que "aquest acord és un pas més en la vocació de l'AEE d'aportar valor afegit al sector eòlic. La formació és un pilar fonamental per a les nostres empreses. Tenim al davant el repte de la transició energètica, per a la qual cosa cal seguir formant els nostres professionals i continuar formant part de l'avantguarda tecnològica, així com incrementar la nostra capacitat d'adaptació".

"L'eòlica està en constant evolució, i això es reflecteix en l'activitat normalitzadora. Tradicionalment, el sector de la indústria eòlica espanyola ha tingut una forta participació en els comitès de normalització internacionals, atès el factor estratègic que suposa liderar la redacció dels estàndards de disseny, a l'hora de posicionar les empreses europees per al desenvolupament de nous productes", ha indicat Márquez. En concret, la col·lecció de normes IEC 61400 és l'estàndard que defineix els requeriments de disseny d'aerogeneradors i de parcs eòlics en l'àmbit internacional, i serveix de referència a tot el sector eòlic mundial.

Per part seva, Susana Lozano ha manifestat que "des d'AENOR busquem solucions formatives que donin resposta a les necessitats dels associats de l'AEE, i l'acord assolit contribuirà al coneixement, a la difusió i a la correcta aplicació de les normes UNE, per consegüent, a la competitivitat de les empreses espanyoles del sector eòlic".

Els associats a l'AEE poden accedir als beneficis establerts en aquest acord a la secció que s'ha desenvolupat en la seva pàgina web.