Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR avala les estacions de servei de BP a les Canàries

AENOR avala les estacions de servei de BP a les Canàries amb el Certificat de Qualitat comercial

11/09/2018

• El 2011, es va convertir en la primera xarxa de punts de subministrament a Espanya a obtenir el reconeixement d'AENOR de conformitat amb els requisits de la Norma UNE 175001-6.
  • Aquesta certificació és una eina de millora contínua de les estacions de servei, acredita que es troben ateses per personal i avala l'excel·lència en la prestació del servei.

11 de setembre de 2018. La xarxa d'estacions de servei de BP a les Canàries ha obtingut, per tercera vegada, la certificació AENOR de Qualitat Comercial, una distinció que acredita que les estacions de servei d'aquesta companyia compleixen els requisits de la Norma UNE 175001-6.

BP compta a les Canàries amb un total de 63 estacions de servei certificades en qualitat comercial per AENOR per a la venda de carburants i altres tipus de productes; a més, en més de dues terceres parts del seu horari oficial d'obertura es troben ateses per personal. Així mateix, la Norma UNE 175001-6 especifica els requisits necessaris per assolir un millor assessorament i consell al client prestant especial atenció a aspectes com ara la competència professional, la capacitat de resposta, la comprensió de les necessitats del client, gestió de queixes i reclamacions per part del personal o requisits materials com la qualitat de les instal·lacions, l'adequació de la ubicació i el mobiliari i equips a disposició del públic, entre altres.

La companyia ha aconseguit renovar per tercera vegada consecutiva la certificació, després de superar les auditories d'AENOR, garantint així la qualitat de servei que ofereix dia a dia als seus clients canaris. El 2011, es va convertir en la primera xarxa de punts de subministrament a Espanya validada per la Norma UNE 175001 gràcies a un servei de qualitat excel·lent que es basa en la millora constant de la seva xarxa d'estacions a les illes Canàries i l'oferta d'una àmplia i diferenciada gamma de serveis i productes d'alta qualitat com els seus carburants amb tecnologia ACTIVE. En paraules d'Enrique González, director de Comunicació i Relacions Institucionals de BP, “les nostres estacions de servei BP a les Canàries van obtenir aquest certificat de qualitat per primera vegada el 2011, vam repetir el 2016, i tornar a aconseguir-ho el 2018 és fruit del nostre esforç continu per aconseguir una major confiança i credibilitat dels nostres clients i del nostre compromís i aposta futura per oferir els millors productes i serveis”.

Per a José Luis Mataix, director d'AENOR a les Canàries, “Les estacions de servei de BP a les Canàries han fet de la qualitat un dels seus eixos estratègics. Amb la certificació de conformitat amb la Norma UNE 175001-6 estan llançat un clar missatge de compromís amb la millora contínua del servei als seus clients”.

Informació específica sobre la norma

La Norma UNE 175001-6 avalua nombrosos aspectes inherents a la mateixa activitat que desenvolupen les estacions de servei, com qualificació del personal, competència, imatge, atenció al client, cortesia, seguretat, accessibilitat, gestió d'incidències, sistema de millora contínua, competència professional, credibilitat, fiabilitat i instal·lacions, entre altres. Aquesta norma és una eina eficaç enfocada a optimitzar la qualitat del servei, reforçar la competitivitat del petit comerç i demostrar el compromís d'atenció al client que tenen aquestes empreses. El certificat té una vigència de 5 anys que té com a objectiu aconseguir establir el necessari grau de credibilitat i confiança davant el mercat. Per obtenir aquest certificat, els establiments han de realitzar una autoavaluació. Aquestes dades seran verificades posteriorment per un auditor d'AENOR a través, entre altres, del sistema de ‘client misteriós’, que consisteix que l'auditor es fa passar per un client qualsevol sense donar a conèixer la seva identitat per comprovar si l'estació de servei compleix els requisits establerts en la norma.

La Norma UNE 175001 és vàlida per a nombroses activitats comercials, encara que hi ha cinc sectors que compten amb especificacions pròpies, com ara estacions de servei, òptiques, floristeries, carnisseries i peixateries.

Els comerços que aconsegueixen el certificat poden exhibir als seus aparadors, publicitat o fullets de la Marca N AENOR de Servei, cosa que suposa una diferenciació respecte a la competència i un reconeixement per part dels clients.