Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR certifica Ferrovial en Compliment Normatiu Penal i Antisuborn

AENOR certifica Ferrovial en Compliment Normatiu Penal i Antisuborn

23/05/2019

• Ambdues certificacions reforcen el model de normes ètiques i confirmen que l'actuació empresarial es guia pels valors de compromís cívic, transparència i integritat.
  • Ferrovial demostra el seu compromís per crear una cultura ètica d'integritat i transparència en tota l'organització.

23 de maig de 2019. AENOR va lliurar a Ferrovial S.A. les certificacions del seu model de prevenció de delictes d'acord amb les normes de referència UNE-ISO 37001, Sistemes de Gestió Antisuborn, i la UNE 19601, Sistema de Gestió de Compliance Penal, estàndards de les millors pràctiques en sistemes de gestió per prevenir delictes, reduir el risc i fomentar una cultura empresarial ètica i de compliment amb la Llei, que contribueix a generar confiança.

La Norma UNE-ISO 37001 verifica que Ferrovial implementa bones pràctiques mundials en la gestió antisuborn, servint com a element de bon govern i diligència deguda en l'organització per prevenir suborns. Aquest és un reconeixement, que confirma la voluntat de millora contínua per incorporar els estàndards més alts de compliment, i va ser lliurat pel director general d'AENOR, Rafael García Meiro, al conseller delegat de Ferrovial, Íñigo Meirás Amusco.

El certificat AENOR UNE 19601, "Sistema de Gestió de Compliance Penal", acredita que el sistema de compliment normatiu implantat per Ferrovial per a la prevenció i detecció de delictes està alineat a les millors pràctiques en matèria de compliment penal. El certificat demostra la diligència deguda i a més considera el que estableix la Llei orgànica 1/2015 de reforma del Codi penal respecte als requisits dels models de prevenció de delictes i els complementa amb les millors pràctiques internacionals establertes en l'àmbit de la responsabilitat social, compliment normatiu i gestió de riscos.

La mateixa Llei 1/2015 considera els models de prevenció de delictes com possibles elements d'exoneració i atenuació de la responsabilitat penal de la persona jurídica. A més, la circular 1/2016 de la Fiscalia General de l'Estat sobre la reforma del Codi penal considera que les certificacions podran ser valorades com un element addicional de l'eficàcia dels models a l'hora d'eximir de responsabilitat penal les persones jurídiques que hagin implantat models per prevenir delictes.

Per part seva, el certificat AENOR UNE-ISO 37001 "Sistema de Gestió Antisuborn" avala que Ferrovial té implantats els mecanismes adequats per prevenir, detectar i enfrontar el suborn, complint amb la legislació i altres compromisos adquirits de forma voluntària i apostant per la millora contínua.

A més, contribueix a crear una cultura d'integritat i transparència en l'organització, millorant la percepció, així com la seva reputació, ja que aquesta nova eina de negocis està dissenyada per disminuir riscos en les pròpies operacions de les organitzacions i en tota la seva cadena de valor.