Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR certifica el contingut 100% de plàstic reciclat rPET a les ampolles d'Aguas Danone

04/02/2021

• Aguas Danone és la primera companyia del sector de l'aigua mineral natural a rebre aquesta certificació d'AENOR.
  • L'objectiu de la companyia és que totes les ampolles de Font Vella i Lanjarón comptin amb aquesta certificació el 2025, moment en el qual Aguas Danone preveu tenir ja tots els seus productes fets amb plàstic reciclat.

4 de febrer de 2021. El compromís de Aguas Danone amb el medi ambient i l'economia circular ha estat reconegut per AENOR, que ha atorgat a la companyia el certificat que garanteix que les seves ampolles de plàstic rPET indicades en la certificació estan fetes en la seva totalitat de plàstic reciclat. D'aquesta manera, Aguas Danone es converteix en la primera companyia del sector de l'aigua mineral natural a rebre aquesta distinció per part d'AENOR.

"El reconeixement d'AENOR avala l'aposta que mantenim per oferir els nostres productes sense extreure nous recursos al planeta i ens ajuda a oferir una garantia als consumidors", afirma François-Xavier Lacroix, director general d'Aguas Danone. I afegeix: "Haver aconseguit aquesta certificació en aquests moments tan complicats i poder dir que som els primers del sector, ens enorgulleix i ens anima a seguir esforçant-nos per oferir els nostres productes de la manera més sostenible possible".

Segons Rafael García Meiro, CEO d'AENOR, aquesta certificació "valora l'aposta clara i decidida d'Aguas Danone per la sostenibilitat, la transparència i per oferir als consumidors la possibilitat d'exercir una compra responsable. En aquest sentit, la certificació d'AENOR té, a més, la capacitat única en el nostre mercat de comunicar amb eficàcia aquest compromís amb els valors compartits per la societat".

Aguas Danone afegirà el logotip que identifica aquesta certificació als formats, dins l'envergadura d'aquesta, que té actualment fabricats amb 100% de rPET procedent d'altres ampolles, que inicialment són: 75 cl de Font Vella, 75 cl i 50 cl de Lanjarón i, a la restauració, 1,5 l i 50 cl de Font Vella.

Així mateix, Aguas Danone preveu tenir aquesta certificació en totes les seves ampolles fabricades en rPET el 2025, moment en el qual tota la producció estarà feta d'aquest material. Concretament per a Lanjarón, s'estima que a finals d'aquest mateix any tots els productes de la marca estiguin fabricats amb el 100% de plàstic reciclat de postconsum rPET.

Per atorgar aquesta certificació, AENOR ha fet una anàlisi documental dels procediments utilitzats per Aguas Danone per assegurar l'ús del material reciclat de postconsum i ha fet una auditoria presencial a les instal·lacions de l'organització. Durant aquesta auditoria, s'ha verificat com l'organització s'assegura de l'origen postconsum del material rPET que utilitza, amb la verificació de les auditories que el propi personal d'Aguas Danone i d'entitats independents ha fet a les instal·lacions del proveïdor, així com el procés complet de producció de les 'preformes' que es fa a les seves instal·lacions -des de la recepció d'aquesta matèria primera en cisternes fins a la injecció final de la preforma que es convertirà en ampolla a les plantes embotelladores de Font Vella i Lanjarón-.

Aguas Danone aposta pel plàstic reciclat rPET des de fa més de 10 anys, quan va incorporar aquest material per primera vegada en una ampolla de Lanjarón. La companyia impulsa la necessitat de deixar d'entendre els plàstics per a un sol ús i reivindica la necessitat de crear un mercat secundari de plàstic reciclat òptim al nostre país, tant en quantitat com en qualitat, per accelerar la transició cap a aquest tipus de material (rPET). Així com que es pugui integrar a tots els productes alineant la producció i l'ús del plàstic reciclat amb les demandes de la societat, cada vegada més preocupada per un consum responsable i sostenible.

Finalment, l'aposta d'Aguas Danone per donar una segona vida als plàstics també es materialitza en el projecte ReNueva. En aquest sentit, disposa d'una primera planta de selecció d'envasos a Montcada i Reixac (Barcelona), creada al costat de la Fundació Trinijove i Ecoembes, en la qual es treballa per a la recuperació d'envasos i la seva correcta classificació, per tornar a generar noves ampolles de plàstic reciclat al mateix temps que s'aposta per formar i donar una oportunitat laboral a persones en risc d'exclusió social.