Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR certifica la ciberseguretat de Gómez-Acebo & Pombo

AENOR certifica la ciberseguretat de Gómez-Acebo & Pombo

19/12/2019

19 de desembre de 2019. El despatx d'advocats Gómez-Acebo & Pombo ha rebut d' AENOR la certificació basada en la norma UNE-EN ISO/IEC 27001:2014, que estableix els requisits per implantar, documentar i avaluar un sistema de gestió de seguretat de la informació que garanteix la implantació d'un sistema de ciberseguretat orientada als processos i objectius del negoci considerant l'anàlisi de riscos de TIC.

El soci director de Gómez-Acebo & Pombo, Carlos Rueda, va rebre la certificació de mans del director d'AENOR per a la Regió Centre i Europa, Gonzalo Piédrola, en un acte celebrat a la seu de la firma. D'aquesta manera, els serveis jurídics que Gómez-Acebo & Pombo ofereix als clients tenen les màximes garanties de seguretat, com són la integritat, confidencialitat i disponibilitat de la informació.

Aquesta certificació acredita i enforteix la gestió de riscos a Gómez-Acebo & Pombo, en assegurar que aquests s'identifiquen i es valoren davant els processos de negoci i els actius, i es té en compte el seu impacte per a l'organització. A més, la certificació confirma que s'han implantat els controls i procediments més eficaços i coherents amb el servei que presta la firma.

AENOR garanteix amb aquest certificat que Gómez-Acebo & Pombo fa una gestió eficaç de la ciberseguretat en aspectes tan rellevants com la confidencialitat, la integritat i la disponibilitat de la informació. D'aquesta manera, es validen aspectes com l'accés a la informació només per part de persones autoritzades, així com la integritat de la informació, atès que es confirma que els mètodes de processament d'aquesta són exactes i complets. I també s'assegura que la informació estigui disponible en el moment en què es necessiti. El certificat acredita, entre altres coses, el compliment de la legislació en matèria de protecció de dades personals o de propietat intel·lectual.

La certificació, una de les més reconegudes en l'àmbit internacional, acredita que el despatx disposa d'un sistema per prevenir i gestionar les amenaces i els riscos, de manera que es minimitzin els que afecten la prestació de serveis per eventuals incidències de ciberseguretat.

Segons l'últim informe de l'Organització Internacional de Normalització (ISO), corresponent a l'exercici 2018, Espanya és el setè país del món i el tercer d'Europa per nombre de centres certificats de Seguretat de la Informació ISO/IEC 27001, amb prop de 2.000 reconeixements.