Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR concedeix la certificació Marca N Sostenible a 9 fàbriques de productes transformats d'acer per a armadures de formigó

13/03/2023

• La concessió del segell reflecteix el compromís amb la sostenibilitat d'aquests fabricants
  • Amb la certificació Marca AENOR N sostenible es pot comprovar l'evolució sostenible d'aquestes empreses en el temps, ja que, any rere any, es va renovant i motiva un esforç de millora contínua

13 de març de 2023 AENOR ha concedit la certificació Marca AENOR N sostenible a 9 fàbriques del sector de productes transformats d'acer per a armadures de formigó. Aquestes són Teinco (ferralla), Celsa Steel Service Illescas (ferralla), Celsa Steel Service Castellbisbal (ferralla), Celsa Steel Service Dos Hermanas (ferralla), Megamalla (malles electrosoldades), SN Transformados (productes d'acer trefilats i malles electrosoldades), Aceros Para La Construcción (productes d'acer trefilats, malles electrosoldades i armadures bàsiques), A.G. Ferro-Mallas (productes d'acer trefilats i malles electrosoldades), i Global Special Steel Products Tycsa (filferros i cordons per a formigó pretesat).

La concessió del segell reflecteix el compromís sostenible d'aquests fabricants. Per fer-ho, s'ha avaluat la sostenibilitat ESG, és a dir, des de l'àmbit ambiental, social i de governança, que es desenvolupa en el Codi Estructural per a aquesta mena de fabricants. Així mateix, amb la certificació Marca AENOR N Sostenible es podrà comprovar l'evolució d'aquestes empreses, ja que any rere any es va renovant i motiva un esforç de millora contínua.

Yolanda Villaseñor, directora de Certificació de Producte d'AENOR, afirma que "la Marca AENOR N Sostenible contribueix a reforçar i potenciar la important aposta que duu a terme, des de fa més de 50 anys, el sector siderúrgic en matèria de sostenibilitat amb la reducció gradual de les emissions de CO2 per tona d'acer produïda, un element essencial per aconseguir un entorn econòmic que es diferenciï competitivament a llarg termini".

Aquestes certificacions se sumen a la certificació Marca N Sostenible per a 14 fàbriques siderúrgiques concedides el 2022 i reforcen els compromisos de la indústria de l'acer per a construcció en l'àmbit de la sostenibilitat.

Edifici sostenible

La Marca AENOR N sostenible s'estableix com la base de la Certificació edifici sostenible, un segell pioner en el mercat i en el sector de la construcció que combina la sostenibilitat ESG dels agents involucrats (projectista, materials i constructora) i l'avaluació dels criteris europeus Level(s) en l'edifici.

Aquesta certificació permet que els arquitectes, els professionals del sector de la construcció i les administracions públiques, triïn els productes adequats per garantir el bon comportament ambiental, econòmic i social. Així mateix, contribuirà a accelerar l'èxit dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030 i al desenvolupament social i industrial, perquè promou, de manera directa o indirecta, una varietat d'objectius socials com són la creació de llocs de treball, l'erradicació de la pobresa, la igualtat de gènere, les normes laborals, més oportunitats d'accés a l'educació i l'atenció de la salut; tots aquests aspectes s'avaluen amb la Marca AENOR N Sostenible.

Les nou fàbriques certificades són:

• TEINCO (ferralla)
  • CELSA STEEL SERVICE Illescas (ferralla)
  • CELSA STEEL SERVICE Castellbisbal (ferralla)
  • CELSA STEEL SERVICE Dos Hermanas (ferralla)
  • MEGAMALLA (malles electrosoldades)
  • SN TRANSFORMADOS (productes d'acer trefilats i malles electrosoldades)
  • ACEROS PARA LA CONSTRUCCIÓN (productes d'acer trefilats, malles electrosoldades i armadures bàsiques)
  • A.G. FERRO-MALLAS (productes d'acer trefilats i malles electrosoldades)
  • GLOBAL SPECIAL STEEL PRODUCTS TYCSA (filferros i cordons per a formigó pretesat)

Marca AENOR N Sostenible per a 9 fàbriques de productes transformats d'acer