Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR lliura els primers certificats de Tonyina de Pesca Responsable del món
NP - AENOR primers certificats APR

AENOR lliura els primers certificats de Tonyina de Pesca Responsable del món

06/06/2019

• Aquesta certificació converteix els consumidors espanyols en els primers del món que poden adquirir llaunes de tonyina amb un certificat que garanteix una pesca responsable i la sostenibilitat social gràcies al segell AENOR Conform.
  • Les empreses que porten aquest segell en els seus productes expressen públicament un compromís ferm a llarg termini amb la responsabilitat en l'atenció dels recursos del mar i amb les condicions laborals a bord en la pesca extractiva, en sintonia amb els valors actuals de la societat.
  • L'acte va ser clausurat per la secretària general de Pesca en funcions, Alicia Villauriz Iglesias.

06 de juny de 2019. AENOR ha lliurat avui els primers certificats AENOR Conform de Tonyina de Pesca Responsable (APR) a les conserveres Salica i Garavilla, amb les seves marques Campos i Isabel, respectivament, convertint-les en les primeres companyies de l'àmbit internacional a obtenir aquest reconeixement que controla la traçabilitat completa de la pesca de la tonyina des de la seva extracció a alta mar així com la seguretat i salut dels pescadors, fins a la cadena de custòdia en el processament i distribució de les conserves a terra. D'aquesta manera, es garanteix al consumidor final les millors pràctiques mediambientals i laborals.

El CEO d'AENOR, Rafael García Meiro, va lliurar la certificació a Juan Corrales, CEO de Garavilla i a Javier Arbaiza, director general de Salica, i va assegurar que "Tonyina de Pesca Responsable" és un segell que representa l'evolució d'AENOR. Quan vam néixer, el 1986, la necessitat més important de l'economia espanyola era l'estandardització amb qualitat dels processos industrials. Per això, treballem i ajudem a superar aquest repte, aquesta bretxa de competitivitat per donar suport a les empreses del nostre país en la superació de cada nou desafiament".

Per part seva, Juan Corrales, conseller delegat de Garavilla va afirmar que "aquest és un enorme èxit que situa el sector pesquer espanyol en posicions de lideratge, i és una gran alegria comprovar que pràctiques que milloren la vida de les persones, cuiden de la seva seguretat, i vigilen la pesca responsable i l'atenció d'un recurs tan valuós com és el mar, acaben trobant el seu camí i fent-se realitat. No és sinó una manera de fer valdre el que la flota espanyola fa molt de temps que duu a terme. El medi ambient i les persones constitueixen el centre de la nostra estratègia de responsabilitat social corporativa".

Així mateix, Javier Arbaiza, CEO de Salica, va assegurar que "la certificació APR suposa un valor afegit, aportar alguna cosa més als nostres clients i demostra el nostre compromís amb els consumidors".

L'acte va ser clausurat per la secretària general de Pesca en funcions, Alicia Villauriz Iglesias, que ha valorat els esforços fets durant els últims anys pel sector pesquer espanyol per millorar la sostenibilitat de la seva activitat. Ha destacat que "aquesta certificació AENOR Conform és un exemple més d'aquest compromís i contribuirà al fet que el consumidor sigui conscient de la importància que té que la tonyina s'hagi capturat de manera responsable, segura i sostenible".

La certificació d'APR està basada en la norma UNE 195006 nascuda el 2016 com a resposta a la creixent demanda per garantir una activitat pesquera responsable de la tonyina cobrint tots els factors que interfereixen en la conservació dels recursos naturals i humans. El procés de certificació comprèn dues fases: durant la primera es van fer auditories tant a les oficines dels armadors com als ports de la Costa d'Ivori, Seychelles, Equador i El Salvador. S'hi va verificar que els seus 47 vaixells compleixen les millors pràctiques en el control de l'activitat de pesca, condicions socials i de seguretat a la feina i control marítim i sanitari. A la segona, es va certificar la resta de la cadena de custòdia de les empreses de processament i distribució de les conserves per obtenir una traçabilitat completa. Aquesta certificació de la flota és de caràcter internacional, perquè s'han certificat vaixells de 7 països a més d'Espanya: Seychelles, Equador, El Salvador, Panamà, Curaçao, Guatemala i Belize.

Les noves llaunes convertiran els consumidors espanyols en els primers del món que podran adquirir aquest producte amb un certificat que avala que s'han dut a terme les millors pràctiques mediambientals gràcies al segell AENOR Conform. Aquest segell garanteix el compliment de les condicions laborals requerides per l'Organització Internacional del Treball en el seu Conveni 188, a bord dels vaixells, i avala a distribuïdors i consumidors que la tonyina que comercialitzen i consumeixen prové de les empreses i vaixells certificats, estan fets a partir d'uns exigents estàndards en matèria sociolaboral i de seguretat en el mar, per damunt dels requisits legals actuals.

Cal recalcar que, amb aquesta certificació amb traçabilitat completa, es fa valdre el paper de les normes en favor, i com a valedor, de l'interès del consumidor. La flota tonyinaire i les empreses conserveres s'han sotmès voluntàriament a l'examen d'un tercer independent, reconegut pels consumidors. D'aquesta manera, expressen públicament un compromís ferm a llarg termini amb la responsabilitat mediambiental i la sostenibilitat en la pesca extractiva, en sintonia amb els actuals valors de la societat.

A partir de la data estarà disponible tota la informació relacionada amb la certificació de Tonyina de Pesca Responsable AENOR Conform en www.atundepescaresponsableaenor.com, en què hi ha les bones pràctiques d'aquesta activitat controlada, així com els beneficis per als consumidors i tots els implicats en la cadena de valor en la pesca de tonyina. Per a més informació o consultes, s'ha habilitat l'adreça apr@aenor.com.