20 de gener de 2020. AENOR ha estat acreditada per l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC) per fer la verificació d'Informes d'emissions de gasos amb efecte d'hivernacle dels operadors d'aviació internacional, d'acord amb els requisits de l'esquema de compensació i reducció del carboni per a l'aviació internacional (CORSIA) de l'Organització d'Aviació Civil Internacional (OACI).
Amb aquesta acreditació, els auditors d'AENOR estan en capacitat de verificar l'esquema CORSIA (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation per les sigles en anglès), que s'enfoca en la mitigació d'emissions per a les companyies aèries en l'àmbit global.
Aquesta és una mesura mundial basada en el mercat i dissenyada per compensar les emissions de CO2 procedents de l'aviació internacional, per tal d'estabilitzar els nivells d'aquestes emissions a partir d'aquest any. La compensació de les emissions de CO2 s'aconseguirà mitjançant la compra i cancel·lació d'unitats d'emissió del mercat mundial del carboni per les aerolínies i empreses dedicades a l'explotació d'avions.
Així mateix, l'abast de l'acreditació permet a AENOR actuar com a verificador en diferents aspectes. Destaca la realització d'informes anuals d'emissions d'acord amb el Reglament europeu UE 601/2012 sobre el seguiment i la notificació de les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle en aplicació de la Directiva 2003/87/CE del Parlament Europeu i del Consell.
Sobre això, José Magro, gerent sectorial de Sostenibilitat i RSC d'AENOR va manifestar que "AENOR se suma al compromís de gestió del carboni del sector obtenint l'acreditació en l'esquema CORSIA que ens permet verificar les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle de les companyies aèries. AENOR suma això a la seva dilatada experiència en el sector de les verificacions en l'esquema europeu de comerç de drets d'emissió".
Per mitjà d'aquesta acreditació, AENOR afegeix valor a l'èxit de les metes a què aspira l'OACI per al sector de l'aviació internacional, en què destaquen una millora del 2% anual del rendiment del combustible fins al 2050 i el creixement neutre en carboni a partir de 2020.
Documents