Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR atorga a bonÀrea la certificació “Directe del camp”

AENOR atorga a bonÀrea la certificació “Directe del camp”

09/10/2019

• Aquesta certificació garanteix que bonÀrea fa tot el cicle productiu complet, des de les seves explotacions ramaderes fins a l'elaboració, expedició i venda directa al consumidor sense intermediaris.
  • BonÀrea contribueix a complir les millors pràctiques en la cadena alimentària englobant totes les etapes.

9 d'octubre de 2019. AENOR ha lliurat la certificació "Directe del camp" a bonÀrea Agrupa, que acredita que l'empresa duu a terme el control de tot el cicle productiu, la traçabilitat completa dels seus productes, el control i l'elaboració pròpia de pinsos, la integració de granges, l'elaboració pròpia, la qualitat i seguretat alimentària, el repartiment diari, la venda directa sense intermediaris i l'estalvi a causa del model productiu d'integració vertical.

Amb aquesta certificació, bonÀrea Agrupa, que ja té les certificacions de Benestar Animal, Gestió de Qualitat, Gestió Ambiental i Seguretat Alimentària, entre d'altres, es converteix en un referent del sector agroalimentari en fer un model productiu i comercial únic i totalment integrat dins l'àmbit rural amb estalvis que es traslladen al cistell de la compra del consumidor.

Segons Antonio Condal, director de Relacions Públiques de bonÀrea Agrupa, el lliurament posa de manifest que "no només podem dir que els productes carnis bonÀrea provenen directament del camp, sinó que ara ho acreditem amb la certificació d'AENOR".

A més, Condal va puntualitzar que "aquesta certificació garanteix que tota la carn fresca, productes carnis elaborats, llet, productes lactis, ous i productes amb ou procedents de les granges dels socis i ramaders vinculats, són criats amb alimentació pròpia per a posteriorment fer i controlar directament tots els processos d'elaboració i venda al consumidor sense cap intermediari".

Per part seva, Ángel Luís Sánchez, director d'AENOR per a la Regió Mediterrània, va comentar que "després d'una avaluació detallada, els auditors autoritzats i qualificats d'AENOR han valorat els diferents aspectes en totes les fases de la cadena de valor per garantir els estàndards més alts en cada punt del procés, cosa que fomenta la transparència i la generació de confiança en les comunitats en què bonÀrea comercialitza els seus productes, i per aconseguir-ho AENOR és el millor aliat".

Aquest projecte, que va néixer fa seixanta anys de la mà d'un petit grup d'agricultors i ramaders per tal de fer arribar directament els seus productes als consumidors, ha evolucionat i avui dia disposa de més de 500 botigues ubicades a Catalunya, Aragó, València, Madrid, Navarra, La Rioja, Guadalajara i Andorra.