Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR atorga el certificat d'Empresa Saludable a totes les unitats de negoci d'Iberdrola al món

19/07/2019

• La certificació ha estat validada per a totes les societats del grup, que actualment compta amb empleats a 25 països.
  • Amb l'obtenció del certificat d'Empresa Saludable d'AENOR, Iberdrola contribueix al compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

18 de juliol de 2019. Iberdrola s'ha convertit en la primera companyia multinacional a obtenir el certificat d'Empresa Saludable de AENOR per a totes les seves unitats de negoci al món, una certificació multisite que actualment compta amb empleats a 25 països, i té en compte diverses variables com ara l'ambient físic, la salut, els aspectes psicosocials i la comunitat.

Aquest reconeixement constata el compromís de la direcció del Grup Iberdrola amb la implantació i l'impuls d'un procés de millora contínua per protegir i promoure la salut i la seguretat de tots els seus empleats i la sostenibilitat del lloc de treball.

Així, per exemple, Iberdrola ofereix al seu equip nombroses mesures de benestar i conciliació amb l'objectiu de millorar la seva qualitat de vida: plans de salut, instal·lacions esportives, servei mèdic i de fisioteràpia en bona part dels seus centres de treball i campanyes de conscienciació, entre d'altres.

En aquest sentit, la companyia acaba d'implementar un sistema de gestió d'empresa saludable, basat en la metodologia Planificar-Fer-Verificar-Actuar, que tindrà una vigència inicial de tres anys, fins al 2022, basat en la metodologia PDCA, que forma part del sistema de gestió d'empresa saludable (SIGES) d'AENOR.

L'entrega d'aquesta certificació coincideix amb l'aposta global del Grup Iberdrola per la qualitat, que destaca la gestió dels processos i recursos com una palanca imprescindible de cara a crear valor per a les persones: accionistes, clients, empleats i altres grups d'interès de la societat.

Iberdrola té plenament incorporats a la seva estratègia els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides, aprovats el setembre de 2015, i enfoca el seu esforç en el subministrament d'energia assequible i no contaminant (objectiu 7) i en l'acció pel clima (objectiu 13). També contribueix al compliment de l'ODS 3 (salut i benestar) i 17 (aliances per aconseguir els objectius).

A més, el grup contribueix directament a assegurar aigua neta i sanejament (objectiu 6), ha augmentat la seva inversió en activitats d'R+D+I fins als 270 milions d'euros el 2018 (objectiu 9), promou el respecte cap a la vida dels ecosistemes terrestres (objectiu 15) i contribueix de manera indirecta a la resta d'ODS.

Fins avui, el Sistema de Gestió d'Empresa Saludable compta amb més de 1.100 centres certificats al món, un 94% dels quals són a Espanya.