Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR, primera empresa espanyola acreditada per certificar projectes ODS

AENOR, primera empresa espanyola acreditada per certificar projectes ODS

08/05/2019

• Amb aquesta acreditació AENOR posa a disposició del mercat internacional certificacions de projectes relacionats amb els ODS.
  • L'esquema SDVISta facilita la posada en valor d'"actius" diferents de la reducció d'emissions de CO2 i permet diferenciar-se dels tradicionals projectes de mitigació del Canvi Climàtic.

8 de maig de 2019. AENOR és la primera empresa espanyola a aconseguir l'acreditació de l'organització internacional VERRA, sota el nou estàndard "Sustainable Development Verified Impact Standard" (SD VISta), per certificar projectes d'organitzacions públiques i privades relacionats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

L'acreditació permet a AENOR començar a auditar i certificar els processos d'aquelles organitzacions que estan desenvolupant activitats alineades amb els ODS. En una primera fase, AENOR ha aconseguit ser acreditada per als objectius 7 Energia Assequible, 9 Indústria, innovació i infraestructura, 11 Ciutats i Comunitats Sostenibles, 12 Producció i Consum Responsable, 13 Acció pel Clima i 15 Vida d'Ecosistemes Terrestres. No obstant això, ja s'està treballant amb VERRA per a l'acreditació formal de la resta d'ODS.

L'esquema SDVISta permet a les organitzacions obtenir un valor real, ja que fa possible diferenciar els seus projectes davant els de la competència, tenir més probabilitats per aconseguir finançament i, en paral·lel, obrir nous mercats. La certificació demostra el compromís de l'organització mitjançant la seva avaluació i una comunicació sistemàtica i transparent dels impactes econòmics, socials i ambientals de les seves iniciatives.

En aquest sentit, les normes recullen el consens del mercat sobre les millors pràctiques en aspectes clau per a la competitivitat de les organitzacions. En l'escenari actual, en què les aliances i col·laboracions encoratjades pels ODS representen un element fonamental, la normalització és un facilitador per al desplegament d'accions alineades amb l'Agenda 2030. D'aquesta manera, els estàndards, basats en la col·laboració i el consens, són una eina que agilitza la consecució dels ODS.

La iniciativa s'emmarca en l'obstinació i la filosofia d'AENOR per acompanyar al sector públic i privat en la consecució dels seus objectius, siguin de la naturalesa que siguin, inclosos aquells derivats dels Acords de París i de la iniciativa impulsada per Nacions Unides per a un Desenvolupament Sostenible, Agenda 2030.

Cal recordar que l'acreditació se suma a la de Gold Standard que ja utilitza AENOR per treballar en els ODS amb l'esquema "Gold Standard for the Global Goals" i que és el punt de referència per a les estratègies i els plans ambientals que accelerin el progrés global cap a la seguretat climàtica i el desenvolupament sostenible i que ratifiquin que els esforços actuals es tradueixin en un impacte real.

VERRA, que va llançar SDVISta el mes de gener passat, és líder i referència en l'àmbit global en la Certificació de projectes de mitigació en l'àmbit voluntari, propietària dels esquemes Verified Carbon Standard (VCS) i Climate, Community and Biodiversity (CCB).