Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR i Adilac s'uneixen per millorar la vida dels més de tretze milions de persones intolerants a la lactosa

AENOR i Adilac s'uneixen per millorar la vida dels més de 13 milions de persones

01/08/2019

• Segons la Societat Espanyola de Patologia Digestiva (SEPD) i la Societat Espanyola de Metges Generals i de Família (SEMG), més del 30% de la població espanyola pateix aquesta patologia, la segona intolerància a Europa després del gluten.
  • El segell "NO LACTOSA" d'Adilac, creat el 2016, s'ha convertit en un referent d'informació de productes per als consumidors que pateixen intolerància a la lactosa.

29 de juliol de 2019.AENOR ha fet una aliança amb l'Associació d'intolerants a la lactosa (Adilac) per tal d'evolucionar el seu segell de recomanació "NO LACTOSA" en un segell certificat i basat en un esquema robust que ofereixi garanties i confiança al consumidor, de cara a afrontar les noves exigències que els consumidors demanen.

Aquesta realitat ha motivat les dues entitats a unir-se, ja que els nous criteris de qualitat i seguretat alimentària que exigeixen els consumidors, obliguen les empreses a augmentar la transparència tècnica i l'ètica. Des d'aspectes com l'origen dels aliments que consu­meixen, fins al comportament dels productors d'aliments en àmbits com el respecte i atenció dels animals destinats a la producció d'aliments en totes les fases de producció, des de la granja fins a la taula.

És per això que Adilac, una entitat dedicada a informar i educar sobre la regulació, els productes, temes científics i estil de vida relacionats amb la intolerància a la lactosa, ha volgut fer un pas més enllà amb la creació del segell NO LACTOSA, una iniciativa que s'alinea amb la publicació de la recomanació de l'Agència Espanyola de Consum i Seguretat Alimentària (AECOSAN) sobre l'ús de les mencions "sense lactosa" que acredita l'absència de lactosa per sota del 0,01%, i "baix contingut en lactosa", que s'estableix en productes amb el límit establert en l'1%.

La marca "NO LACTOSA", registrada a Espanya, la Unió Europea, els Estats Units, la Xina, entre altres països, identifica els productes que no contenen lactosa i garanteix que els que l'incorporen compleixen la certificació prèvia d'un laboratori independent acreditat, un dels requisits que exigeix Adilac en el reglament d'ús.

Segons Adilac, a Espanya hi ha més 1.000 productes amb el segell NO LACTOSA, en un univers de milers de productes amb lactosa, la qual cosa posa de manifest els esforços de l'Associació per informar i recomanar qui viu amb aquesta condició de salut, un estil de vida lliure de lactosa amb benestar i seguretat.

L'estudi, fet pel Laboratori d'AENOR ha analitzat mostres aleatòries de productes de marques que incorporen el segell NO LACTOSA. D'aquesta manera, s'ha verificat un alt nivell de confiança i seguretat que tenen els productes etiquetats amb el segell.