Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Atlantic Copper rep el certificat AENOR d'Empresa Saludable

Atlantic Copper rep el certificat AENOR d'Empresa Saludable

12/03/2019

• Entre els seus avantatges, facilita la gestió de la salut, seguretat i benestar de tots els treballadors, d'una manera sostenible. A més, contribueix a augmentar la productivitat, competitivitat i sostenibilitat de les empreses.
  • La trobada, conduïda per la periodista Ana Vives, ha començat amb una conferència del xef i presentador de televisió Enrique Sánchez.
  • A continuació, s'ha fet una taula rodona en què s'ha debatut sobre el paper que tenen avui les empreses en la millora de la qualitat de vida dels seus empleats.

12 de març de 2019. La companyia de Huelva Atlantic Copper ha rebut avui el certificat d'Empresa Saludable atorgat per AENOR, de mans del seu director a Andalusia, Antonio Pérez Carreño, i que ha estat recollit per la directora general d'Organització i RH de l'empresa, Sol Villar. L'acte d'entrega d'aquest reconeixement s'ha produït en el marc de la celebració de la tercera edició de les Trobades Atlantic Copper. Espai de diàleg a Huelva, en aquesta ocasió denominat "Més enllà del Healthy Care", que s'ha celebrat al Saló de Graus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Campus El Carmen de la Universitat de Huelva.

El model d'Empresa Saludable d'AENOR, pioner al món, està basat en criteris internacionalment reconeguts, així com en la metodologia de millora contínua coneguda com a Planificar-Fer-Verificar-Actuar (PHVA), i entén la salut com un estat de complet benestar físic, mental i social.

El director d'AENOR a Andalusia va indicar durant la seva intervenció que "el principal avantatge d'aquest model és facilitar la gestió de la salut, seguretat i benestar de tots els treballadors, d'una manera sostenible, contribuint, al mateix temps, a augmentar la productivitat i competitivitat de les empreses".

"Com en qualsevol altre Sistema de Gestió", va continuar Pérez, "per aconseguir la certificació en Empresa Saludable cal superar una auditoria que duen a terme auditors experts en la matèria, amb els quals compta l'empresa per detectar oportunitats de millora".

En paraules de Sol Villar, la representant d'Atlantic Copper encarregada de recollir el certificat, "està demostrat que les persones més felices en els seus àmbits laborals són, sens dubte, les que més aporten a les institucions en què treballen. I, tenint això present, vam voler capgirar el concepte que es tenia del Servei Mèdic, que era el d'acudir només quan hi havia un problema de salut més o menys greu, però res més. Això, en el segle XXI, és un concepte pobre que dista molt no solament del que ens poden oferir els nostres professionals sanitaris, sinó del model d'empresa excel·lent al qual aspirem. A Atlantic Copper, entenem que la salut és més que l'absència de malaltia i està relacionat amb trobar-se bé, ser útils i estar satisfets. És a dir, entendre la salut des d'un punt de vista holístic".

Durant l'esdeveniment, que ha estat conduït per la periodista Ana Vives, ja que compta amb la col·laboració de Huelva Información i la Universitat de Huelva, ha tingut lloc la conferència d'Enrique Sánchez, xef i presentador dels programes de TV de Canal Sur, com La Báscula o Cómetelo, entre d'altres. Durant la seva intervenció, ha explicat als presents que "normalment, no ens adonem del que significa tenir salut fins que la perdem. El gran problema que tenim moltes persones és que solem fixar-nos en qüestions estètiques, no vinculades a la salut. Per això cal posar sobre la taula que hem de viure de forma saludable i també sent respectuosos amb el medi ambient. No s'hi val tot en les empreses per tirar endavant la feina. És fonamental la salut laboral, i això, afortunadament, està canviant a Espanya. Hem de fomentar la formació i la informació per adoptar les mesures necessàries que contribueixin a rectificar mals hàbits".

Amb aquesta nova edició de les jornades, Atlantic Copper pretén obrir a la societat un espai de diàleg i debat per analitzar amb deteniment qüestions d'actualitat i interès en els àmbits empresarial i social, des d'una òptica innovadora i amb els professionals i experts més destacats en les últimes tendències.

Per fer-ho, ha fet una taula rodona en què han participat Salvador Carmona Fálder, director de l'empresa i+3, Montserrat Gómez Recasens, responsable dels serveis mèdics de FCC Medi Ambient, Javier Peña, responsable del servei mèdic d'Atlantic Copper, i Marta Serrano, gerent de Sanitat d'AENOR.

Durant la seva intervenció, Salvador Carmona ha destacat que "la cultura preventiva és el brou de l'estofat, però si el que el lliga està ranci no és bo. Per això, treballar-lo adequadament és importantíssim. Aquesta cultura té tres ingredients fonamentals: el compromís, l'aprenentatge i l'apoderament". Per part seva, Montserrat Gómez Recasens ha comentat que "les companyies, malgrat la conjuntura actual, són i seguiran sent un àmbit on la prevenció i la promoció de la salut no solament és possible, sinó efectiva. Construir empreses saludables és seguir un mètode de treball, és un camí de futur que hem de recórrer junts, en la cultura creixent de cooperació, implicació, confiança i inclusió". En tercer lloc, Javier Peña ha assegurat que "a Atlantic Copper creiem en l'empresa saludable perquè forma part de la nostra essència, de com fem les coses. No podem assolir l'excel·lència sense ser saludables. A més de posar a disposició dels nostres empleats mesures i campanyes específiques de promoció de la salut, treballem per apoderar les persones a prendre les seves pròpies decisions que vagin a favor de la seva salut". En aquest mateix sentit, Marta Serrano ha destacat que "les persones són el centre de les empreses i estem sotmesos a malalties, problemes personals que afecten la nostra salut, però també estem subjectes als designis de l'edat, que poden alterar el nostre benestar d'una o altra manera. Per això hem d'apoderar el treballador en la gestió de la seva pròpia salut, perquè així s'aconsegueixen resultats reals en les empreses".

En la seva vocació de servei, les Trobades Atlantic Copper estan dirigides a un ampli espectre de la societat, en què s'inclouen empresaris i directius d'empreses, representants de les diferents administracions, professors i estudiants de centres d'educació superior de la província de Huelva i representants d'associacions o entitats locals amb interessos en la temàtica de cada trobada, entre d'altres.