Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Banco Santander, primera entitat financera a Espanya que aconsegueix el certificat ‘Residu Zero’ d'AENOR

19/11/2019

• La Ciudad Grupo Santander, a Boadilla del Monte, amb més de 4.500 'habitants', compta amb un punt net de més de 1.000 metres quadrats per a la recollida selectiva de residus.
  • Actualment se segreguen 30 residus diferents i s'ha aconseguit una important reducció d'emissions de CO2.

19 de novembre de 2019. Banco Santander s'ha convertit en la primera entitat financera a Espanya a obtenir el certificat 'Residu Zero' que concedeix AENOR.

'Residu Zero' reconeix que els residus generats a la Ciutat Financera, seu corporativa del Santander, es reintrodueixen en la cadena de valor garantint almenys que el 90% d'aquests es valoritzen. Un procés el centre neuràlgic del qual se situa en un punt net de més de 1.000 metres quadrats, dotat amb equips innovadors per a la separació, compactat o premsat de 30 residus.

Això no significa que en les seves instal·lacions es deixin de generar residus, però sí que l'entitat es compromet a establir plans i programes per a la seva reducció gradual. Des del mes de gener de 2019, s'han gestionat més d'1,8 milions de quilos de residus.

L'obtenció d'aquesta certificació mostra l'aposta clara del Santander per la sostenibilitat, el respecte al medi ambient i la col·laboració amb l'economia circular com a banc responsable; una aposta que es basa en quatre pilars fonamentals: reduir, reutilitzar, reciclar i valoritzar. Així, es tanca el cercle dels cicles de vida dels productes i s'inverteix la piràmide jeràrquica de gestió actual basada a "utilitzar i tirar"; cada residu d'un procés pot ser una primera matèria per a un altre.

Per a Belén Sánchez Miguel, directora de l'Àrea de Serveis Generals i Assegurances Pròpies, "aquest és el resultat del gran treball de l'equip de Gestió de Residus durant els últims anys al qual s'ha sumat el compromís i la implicació de tots els empleats. Estem molt orgullosos de la contribució social i mediambiental que suposa i ens anima a seguir treballant amb il·lusió dia a dia per seguir assolint nous èxits".

José Magro, gerent de Sostenibilitat i RSC d'AENOR, va apuntar que "aquest certificat està en línia amb les directrius d'economia circular i ajuda al compliment dels desenvolupaments normatius que es publicaran aviat, assegurant que les organitzacions minimitzen i valoritzen les diferents fraccions de residus que generen de manera continuada. Per tant, els seus destins són la reutilització, el reciclatge o la valoració energètica amb recuperació d'energia i no el dipòsit en abocador. A més, pot millorar els seus costos en la gestió dels residus". Addicionalment, Magro va emfatitzar que, a través d'aquesta certificació, AENOR contribueix a transformar la societat creant confiança entre organitzacions i persones.

Totes les mesures adoptades suposen un important estalvi energètic i una reducció de gasos amb efecte d'hivernacle, gràcies a l'esforç fet pels equips responsables a la Ciutat Financera, la implantació d'un nou model de gestió, d'equips, de formació de personal, d'informació i conscienciació dels més de 4.500 habitants de la Ciutat i de control i seguiment dels resultats.

A partir d'aquí, Banco Santander seguirà treballant per enfortir el sistema de gestió certificat per AENOR i la integració del certificat 'Residu Zero' en l'operativa diària de la Ciutat Financera amb l'objectiu d'incrementar la solidesa del sistema de gestió implantat, disminuir la generació de residus, els envasos en un 12% l'any 2021 i l'impuls de mesures com l'eliminació de les estovalles de paper en els diferents menjadors de la Ciutat, l'ús de tovallons de paper reciclat, de gots biodegradables o la implantació de vendings sostenibles en els edificis.

Santander és un dels membres fundadors signants dels Principis de Banca Responsable de la Iniciativa de Finances del Programa del Medi Ambient de l'ONU. (UNEP FI). El banc també està inclòs en altres índexs que analitzen i avaluen els esforços de les empreses cotitzades en matèria de sostenibilitat com ara el FTSE4Good o el Bloomberg Gender-Equality Index.