Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Benidorm aconsegueix la certificació com a primera Destinació Turística Intel·ligent del món

01/01/2019

• El municipi és el primer que aconsegueix la Marca Q que atorga l'Institut per a la Qualitat Turística Espanyola, després de superar el 2018 l'auditoria de certificació realitzada per AENOR, de conformitat amb la norma UNE 178501 de Sistema de Gestió de les Destinacions Turístiques Intel·ligents, promoguda per Segittur.

1 de gener de 2019. Benidorm s'ha convertit en la primera Destinació Turística Intel·ligent (DTI) del món, després d'haver aconseguit la Marca Q que atorga l'Institut per a la Qualitat Turística Espanyola, una vegada superada l'auditoria de conformitat amb la norma UNE 178501 de Sistema de gestió de les Destinacions Turístiques Intel·ligents realitzada per AENOR. Aquesta norma va ser promoguda per Segittur, la Societat Estatal dedicada a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques dependent de la Secretaria d'Estat de Turisme, al si de l'Associació Espanyola de Normalització, UNE.

Així ho ha anunciat avui l'alcalde, Toni Pérez, que ha recordat que Benidorm treballa des del 2016 per aconseguir aquesta certificació que la converteix en la primera Destinació Turística Intel·ligent (DTI). El procés d'implantació del Sistema de Gestió de les Destinacions Turístiques Intel·ligents (SGDTI), de conformitat amb la norma UNE, ha estat coordinat per Mercedes Llorca, responsable de l'Ens Gestor. Un Ens Gestor conformat per tècnics municipals; la gerent de Visit Benidorm, Leire Bilbao; i l'assessorament tècnic de la responsable de l'empresa Intel·ligència Turística, Celia Romero.

L'alcalde ha destacat que Benidorm “ha treballat molt per formar part del model de gestió turística intel·ligent”, que marcarà “el reposicionament de les destinacions”; i ha afegit que “en un futur molt pròxim no es concebrà el turisme i l'èxit d'una destinació sense l'aplicació de la intel·ligència turística; una aplicació en la qual Benidorm ja és pionera”.

El president de l'Institut per a la Qualitat Turística Espanyola, Miguel Mirones, ha felicitat l'alcalde de Benidorm i el municipi en conjunt per haver aconseguit la Marca Q i ha convidat uns altres municipis i unes altres destinacions del nostre país a iniciar el procés de certificació per convertir-se en Destinacions Intel·ligents. “Aquesta certificació incrementa la qualitat de l'experiència dels turistes, fomenta la millora contínua, millora la relació entre residents i visitants, i permet adaptar-se millor a les necessitats d'aquests últims mitjançant el tractament de la informació i les dades”.

Per a Sergio González, gerent d'Innovació i Desenvolupament de Producte d'AENOR “Benidorm, que va ser pionera en la certificació de Sistemes de Gestió de Vigilància i Intel·ligència, amplia ara el seu compromís amb un turisme de qualitat amb la certificació com a Destinació Turística Intel·ligent, que la situa a l'avantguarda del sector. Amb aquest certificat, Benidorm aposta per situar el turista al centre de les seves polítiques, s'anticipa a les seves necessitats i els dona resposta des de la innovació, les noves tecnologies o la sostenibilitat”.

La Norma UNE 178501 del SGDTI estableix els requisits que ha de complir qualsevol destinació que vulgui ser intel·ligent i que giren al voltant de cinc eixos: Sostenibilitat, Accessibilitat, Noves Tecnologies, Governança i Innovació.

L'auditoria de certificació té un abast en tot el municipi de Benidorm, així com el grau d'especialització en els productes turístics: Esports, Salut i Benestar, Congressos, Gastronomia, Film Office, Compres i Verd Benidorm.

L'informe d'auditoria ressalta com a punts forts el compromís per la innovació i el desenvolupament de Benidorm com a DTI, tal com es manifesta per la feina que ha realitzat en els últims anys, la participació en projectes que es desenvolupen en aquest àmbit i la implicació de tot el personal entrevistat durant l'auditoria. A més, destaca la creació de la Smart Office DTI: Oficina Tècnica d'Innovació i Intel·ligència, i el desenvolupament d'un sistema de vigilància i intel·ligència turística.