Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>bonÀrea rep el certificat de Benestar Animal per a l'elaboració de llet UHT, iogurts i postres lactis

bonÀrea obté el certificat AENOR de Benestar Animal per a l'elaboració de llet UHT, iogurts i postres làcties

09/04/2019

• bonÀrea obté el certificat AENOR de Benestar Animal a totes les granges que produeixen llet de vaca fresca per a l'elaboració de productes lactis; és a dir, llet UHT, iogurts, postres i gelats.

9 d'abril del 2019. L'entitat certificadora AENOR ha atorgat el certificat de Benestar Animal a totes les granges que proveeixen de llet bonÀrea, així com a tots els productes lactis de la marca bonÀrea que s'elaboren al Centre Alimentari de Guissona.

Amb el certificat de Benestar Animal per a l'elaboració de iogurts, postres refrigerades i gelats, bonÀrea es converteix en un referent en el sector agroalimentari. En total, el certificat afecta una gamma d'elaboració pròpia de més de 35 productes.

El certificat AENOR fa valer les bones pràctiques ramaderes i industrials que es duen a terme a bonÀrea i estan dirigides a garantir el benestar animal i la traçabilitat dels seus productes, la qual cosa es tradueix en més qualitat, seguretat alimentària i sostenibilitat.

La certificació de Benestar Animal garanteix que els ramaders que produeixen llet de vaca per a bonÀrea compleixen els requisits establerts al Model AENOR de Benestar Animal, que es basa en el protocol europeu Welfare Quality®, el qual s'ha redactat amb la supervisió de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries de Catalunya (IRTA). El referencial té com a base quatre principis bàsics: la bona alimentació (qualitat nutricional dels aliments i accés a l'aigua), el bon allotjament (comoditat i llibertat de moviment de les vaques), bona salut (absència de lesions i malalties) i bon comportament (bona interacció del ramat boví i entre les vaques i els ramaders).

bonÀrea recull cada dia la llet de més de 5.000 vaques de Catalunya i Aragó. L'activitat del grup empresarial comença al camp amb la sembra i collita dels cereals i el farratge, bases de l'alimentació animal. A continuació, bonÀrea crea amb un equip de nutreòlegs a les 11 plantes d'alimentació animal menjars específics per a cada empresa ramadera.

Seguidament, dia a dia i després de dur a terme els autocontrols de qualitat en l'explotació ramadera, bonÀrea recull la llet a cada instal·lació i la transporta al Centre Alimentari de Guissona, on es realitzen més controls de qualitat exhaustius abans de dirigir la llet a l'elaboració de productes lactis. els quals es comercialitzen directament mitjançant una xarxa pròpia de 500 botigues ubicades a Catalunya, Aragó, València, Madrid, Navarra, La Rioja, Guadalajara i Andorra.

Gràcies al cicle productiu complet (procedent directament del camp) i a l'economia circular, bonÀrea pot oferir una gamma sencera de llet UHT i productes lactis a un preu immillorable i amb la màxima qualitat.