Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>caixabank-obtiene-la-certificacion-de-aenor-de-su-sistema-de-gestion-y-control-de-los-riesgos-fiscales

CaixaBank obté la certificació d'AENOR del seu sistema de gestió i control dels riscos fiscals

03/01/2023

• Després d'un complet procés d'auditoria, AENOR reconeix el compromís de l'entitat financera amb els màxims estàndards d'excel·lència i de transparència en aspectes com les polítiques i estratègies fiscals aplicades i el seu sistema de gestió i control fiscal.

• Per a CaixaBank, la certificació suposa un aval per al seu model d'actuació per al control i la gestió del risc fiscal, una eina clau per a la generació de millores en l'àmbit tributari.

• El 2021, CaixaBank va gestionar en total el pagament de 4.074 milions d'euros en tributs, incloent-hi tant els corresponents a la seva activitat com la recaptació de tercers.

3 de gener CaixaBank ha rebut la certificació de AENOR al seu sistema de gestió del compliment normatiu tributari, fet que mostra el compromís de l'entitat amb l'aplicació dels màxims estàndards d'excel·lència i transparència en les polítiques de compliment fiscal.

La certificació d'AENOR s'ha aconseguit després d'un complet procés d'auditoria que ha avaluat els mecanismes d'establiment i de supervisió de polítiques i estratègies fiscals a CaixaBank, així com la robustesa en el disseny i la implementació del sistema de gestió i control fiscal de l'entitat.

Per a CaixaBank, el reconeixement d'AENOR suposa un aval a l'èxit del model d'actuació tributària de l'entitat per al control i la gestió del risc fiscal, una eina clau per a la generació de millores en l'àmbit tributari. El 2021, CaixaBank va gestionar en total el pagament de 4.074 milions d'euros en tributs, incloent-hi tant els impostos corresponents a la seva activitat com la recaptació de tercers.

Aquesta certificació l'ha atorgat AENOR a CaixaBank de conformitat amb els requisits establerts a la norma UNE 19602, que constitueix l'adaptació a l'àmbit tributari dels estàndards de compliment internacional, i integra, a més, les recomanacions de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE).

Foment de la confiança i de la transparència

L'estratègia de control i gestió del risc fiscal i d'actuació tributària de CaixaBank estan alineades amb els valors que conformen la cultura corporativa de l'entitat i el seu compromís amb el compliment de les seves obligacions tributàries.

Complir amb la normativa tributària dels diferents països i territoris en què s'opera, cooperar amb les administracions tributàries promovent una relació fonamentada en els principis de transparència, bona fe i confiança mútua i fomentar la transparència mitjançant una adequada comunicació i informació a clients, accionistes i altres grups d'interès sobre l'impacte fiscal dels productes comercialitzats són alguns dels principis que orienten la presa de decisions del Grup CaixaBank en matèria d'actuació tributària.

L'entitat ha desenvolupat i implementat un sistema de gestió i control dels riscos fiscals. El maig de 2022, a més, va aprovar una actualització de la política corporativa de gestió del risc fiscal i actuació tributària del Grup, que, entre altres aspectes, defineix els comportaments i les conductes per als diversos departaments involucrats en la gestió dels tributs del Grup. A més, també defineix i qualifica les inversions i operacions realitzades per l'entitat que puguin tenir especial transcendència fiscal.