Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>CaixaBank renova el Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500
CaixaBank renova el Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500+, que certifica l'excel·lència en la qualitat de la gestió i el servei

CaixaBank renova el Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500+

20/12/2018

• L'entitat ha superat amb èxit un rigorós procés d'avaluació externa avalat per AENOR i el Club Excelencia en Gestión.
  • CaixaBank és actualment l'únic banc espanyol amb sis àrees de negoci certificades seguint les referencials AENOR Conform: Banca Privada, Banca Premier, Banca Particulares, Banca Negocio, Banca Internacional i Banca de Empresas.
  • Gràcies al seu model de gestió, CaixaBank ha estat nomenada Ambaixadora de l'Excel·lència Europea 2018 per part del Club Excelencia en Gestión.

20 de desembre de 2018. CaixaBank ha obtingut el Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500+ amb una qualificació superior als 650 punts. L'entitat ha superat amb èxit el rigorós procés d'avaluació externa avalat per AENOR i el Club Excelencia en Gestión (CEG) i ha millorat la puntuació aconseguida en l'anterior revisió. El banc consolida, així, la trajectòria iniciada el 2012, quan va aconseguir per primera vegada aquest reconeixement, que ha renovat des de llavors de forma ininterrompuda.

Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank, i Bibiano Martínez, director executiu adjunt a la Direcció General de Negoci, han participat en l'acte d'entrega del Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500+, rebut de mans de Rafael García Meiro, director general d'AENOR, i Ignacio Babé Romero, secretari general del Club Excelencia en Gestión (CEG).

En aquest sentit, Gonzalo Gortázar ha valorat la importància del segell, un reconeixement que avala la implantació, per part de l'entitat financera, d'un model de gestió de qualitat líder d'acord amb els estàndards internacionals. Tal com ha destacat el conseller delegat de CaixaBank, “el Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500+ és una eina clau per generar millores en l'organització i aquest nivell de qualitat i excel·lència demostra la nostra ferma aposta pel lideratge en la gestió i els màxims estàndards de qualitat”.

Per part seva, Bibiano Martínez ha explicat que “un reconeixement com el Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500+ és essencial per a una organització com CaixaBank, que aspira a anticipar-se a les necessitats del client i que entén la digitalització com una forma d'accelerar la millora de processos i serveis. L'objectiu final és oferir la millor experiència al client, tal com recull el Pla Estratègic 2019-2021 de CaixaBank”.

Per a Ignacio Babé, “l'aposta realitzada per CaixaBank el 2012 pel Model EFQM d'Excel·lència com a model de gestió i palanca de la millora contínua, avui es troba recompensada amb la renovació del Segell 500+ i la consolidació d'una puntuació per sobre dels 600 punts. CaixaBank ha afrontat amb èxit els continus canvis a què s'ha d'enfrontar el sector bancari gràcies, entre altres motius, a una decidida aposta per la gestió dels riscos, el desplegament del model de compliment normatiu i propostes de valor centrades en els diferents segments de clients, garantint l'èxit sostingut en el temps”.

Segons Rafael García Meiro, “per a qualsevol organització amb ambició de lideratge, la confiança que desperti entre els seus públics és clau. En l'activitat financera, aquest element és especialment rellevant. CaixaBank és un referent mundial, que fa de la implantació dels sistemes de gestió i la seva posterior certificació, part del seu avantatge competitiu. Aquesta entitat ha fet una decidida aposta per la certificació dels models de negoci en els diferents segments de mercat, posant el focus en el client. Tot això sense oblidar que els valors de CaixaBank (qualitat, confiança i compromís social) són la base dels Models de Gestió Integral”.