Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Campofrío Frescos aconsegueix la certificació de Benestar Animal AENOR Conform

Campofrío Frescos es converteix en el primer productor de carn fresca de porcí de Castella i Lleó a aconseguir la certificació de Benestar animal AENOR Conform

06/09/2018

• El certificat d'AENOR assegura un tractament respectuós de l'animal així com un clima de benestar a la granja.
  • Campofrío Frescos suma aquesta nova certificació de compromís amb el benestar animal a altres com la International Featured Standards i la BRC Global Standards.

6 de setembre de 2018. Campofrío Frescos, la unitat de negoci de frescos de Sigma a Europa, ha aconseguit la primera certificació Benestar animal AENOR Conform a Castella Lleó per a porcí en granges seleccionades. L'abast d'aquest certificat inclou tot el cicle productiu: des de l'explotació ramadera fins a l'envasament i etiquetatge final del producte, assegurant així el benestar animal i la traçabilitat fins al consumidor final.

Aquest model es basa en l'observació directa de l'estat dels animals i el seu comportament, i té en compte múltiples paràmetres agrupats en 4 principis bàsics: bona alimentació, bon allotjament, bon estat de salut i comportament apropiat. Aquesta certificació que atorga AENOR des de l'any 2014 ha estat desenvolupada juntament amb l'Institut d'Investigació i Tecnologia Agroalimentària (IRTA) i està basada en el referencial europeu Welfare Quality®, el principal en matèria de benestar animal.

Aquest nou segell per a Campofrío Frescos se suma a altres aconseguits com ara International Featured Standards (IFS), que garanteix la comparabilitat i la transparència en tota la cadena de subministrament i BRC Global Standards, per assegurar la qualitat i la seguretat dels productes alimentaris que s'ofereixen als consumidors.

Aquesta certificació té una correlació directa amb la qualitat del producte alimentari, ja que els productes provinents d'animals amb un millor benestar animal ofereixen més qualitat.

El reconeixement s'emmarca com un pas més dins el compromís que la companyia té amb la sostenibilitat i la relació amb l'entorn i el medi ambient, sent el respecte del benestar animal un eix fonamental en el pla d'actuació de la companyia. En paraules de Javier Dueñas, CEO de Campofrío Frescos: “Aquest segell és un reconeixement a la tasca de la companyia i dels nostres empleats per anar un pas més enllà i estar a l'avantguarda del benestar animal. Tots els nostres productes provenen de bestiar que ha estat tractat de forma ètica i responsable per garantir una criança equilibrada i marcada pel compliment de les regulacions actuals, mantenint el màxim control. Només així garantim un producte de qualitat que compleixi el que ens demanen els nostres consumidors.”

Per a David Verano, Director d'Indústria Agroalimentària i Distribució d'AENOR, “Campofrío Frescos està llançant un clar missatge de compromís amb el benestar animal, en haver escollit l'única certificació que a Espanya garanteix els requisits establerts en Welfare Quality®. Aquest referencial ha estat elaborat íntegrament per científics experts en benestar animal, pertanyents a centres tecnològics de diversos països”.