Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Cepsa, la primera empresa d'oli i gas a Espanya que ha obtingut el certificat de sistemes de gestió antisuborn d'AENOR

23/11/2018

• La companyia és una de les primeres del sector a aconseguir en l'àmbit internacional aquesta certificació que demostra el seu compromís amb les millors pràctiques en matèria de compliment.
  • Cepsa ha celebrat avui la seva tercera edició del ‘Dia de l'Ètica’, que ha reunit A la seva seu destacats experts de la professió
  • La companyia ha aconseguit aquesta setmana un altre reconeixement en matèria d'auditoria interna.

23 de novembre de 2018. Cepsa ha obtingut el certificat de AENOR de sistemes de gestió antisuborn segons la norma UNE-ISO 37001, i es converteix, així, en la primera empresa del sector oil & gas a Espanya a aconseguir-ho, i una de les primeres en l'àmbit internacional. Aquesta certificació demostra el compromís de Cepsa amb les millors pràctiques internacionals en matèria de compliment i la posiciona a l'avantguarda del sector.

L'obtenció d'aquest certificat confirma que Cepsa disposa d'un sistema de gestió antisuborn eficaç aplicat a tota l'organització i cadena de valor, que permet prevenir, detectar i gestionar adequadament possibles conductes delictives en matèria de suborn, tant internament com amb els socis de negoci i empreses controlades.

Per a Cristina Fabre, directora d'Auditoria Interna, Compliment i Riscos de Cepsa, “el compromís de Cepsa és créixer de forma sostenible, complint les normatives del sector i basant-nos en uns principis i valors ètics; per fer-ho, ens esforcem al màxim per tenir les millors pràctiques internacionals i aquest certificat ens serveix per confirmar que estem treballant en la direcció correcta”.

Per a Manuel Romero, director de Màrqueting Sectorial d'AENOR, “entre els punts forts de l'auditoria a Cepsa d'acord amb la norma UNE-ISO 37001, els experts d'AENOR han destacat l'adopció d'una política de prevenció i anticorrupció, la identificació i avaluació de riscos, la formació i sensibilització del personal i els procediments d'informació i recerca”.

La certificació obtinguda, a més, contribueix a crear una cultura d'integritat i transparència a les organitzacions, i en millora la reputació.