Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Certificat Agaz Abogados

Agaz, primer despatx d'advocats andalús amb certificació AENOR de Compliance Penal

11/01/2019

• En conjunt, ha obtingut tres certificacions: Gestió de la Qualitat, Gestió Ambiental i Compliance Penal

11 de gener de 2019. Grupo Agaz Abogados y Consultores és el primer despatx d'Andalusia que aconsegueix el certificat de Compliance Penal emès per AENOR. El despatx d'advocats té seus a Granada, Almeria i Madrid.

Aquest certificat acredita que l'organització ha implantat un Sistema de Gestió de Compliance Penal que compleix els requisits de la Norma UNE 19601, apostant per una cultura ètica, de garantia i bon fer, implicat en la millora contínua.

El compliance, que es va introduir com a element d'autoregulació empresarial en el nostre ordenament jurídic i en la nostra societat amb la reforma del Codi penal de l'any 2010 i es va intensificar amb la de l'any 2015, serveix de mecanisme de prevenció de delictes i redueix el risc penal en les organitzacions empresarials. El certificat de Compliance penal demostra la diligència deguda i les millors pràctiques en la prevenció i detecció de delictes, per la qual cosa pot arribar a atenuar o fins i tot eximir la responsabilitat penal de l'empresa. Així mateix, garanteix el compromís de les organitzacions empresarials amb el compliment normatiu i afavoreix una cultura empresarial ètica, contribuint a generar confiança en els mercats.

Aquesta certificació suposa que Agaz, de forma pionera, ha implantat en la seva política, no només una cultura ètica i de compliment amb l'objectiu de detectar i prevenir qualsevol irregularitat, sinó que aquesta es troba reflectida en el servei que presta als seus clients, tant en els serveis propis de l'Àrea de Compliance penal, com de la resta de matèries.

En conjunt, Agaz ha obtingut les certificacions de Gestió de la Qualitat (segons la Norma UNE 9001) i Gestió Ambiental (UNE 14001) i, després d'un període d'intens treball, superant les dificultats pròpies de qualsevol projecte innovador i convertint-se d'aquesta manera en una fita històrica i de referència en el sector, ha aconseguit, amb la col·laboració d'AENOR, la Certificació de Compliance Penal (UNE 19601), que suposa l'estandardització de més qualitat existent actualment en matèria de Compliance penal, sent el primer despatx andalús a tenir-la.