Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>II Congrés d'Indústria Connectada 4.0

AENOR destaca la importància de la confiança per a la digitalització de les empreses

26/09/2018

• Espanya és entre els deu primers països a nivell mundial en certificacions de seguretat de la informació segons la norma ISO 27001 i la de qualitat de serveis de tecnologies de la informació (TI), l'ISO 20000, segons l'últim informe de l'ISO.
  • AENOR llança un ecosistema digital amb diverses certificacions que acrediten que les empreses i institucions avancen correctament en el seu procés de digitalització.

26 de setembre de 2018. AENOR, l'entitat de certificació de referència a Espanya, ha subratllat la importància de la confiança per aconseguir l'èxit en la transformació digital de les organitzacions. Així ho ha posat de manifest aquest matí durant el II Congrés d'Indústria Connectada 4.0, inaugurat per Sa Majestat el Rei, Felip VI, i que ha comptat amb l'obertura de la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto.

El director general d'AENOR, Rafael García Meiro, que ha participat a la taula rodona: “El CEO davant de la transformació digital”, ha remarcat que “la digitalització requereix la confiança per poder desplegar-se i generar competitivitat”. En aquest sentit, ha identificat “tres grans àrees en què resulta crucial generar confiança: govern i gestió de les TIC; govern, gestió i qualitat de la dada, i ciberseguretat i compliment normatiu”.

Per ajudar les empreses i institucions públiques en la seva transformació digital, AENOR ha desenvolupat un ecosistema digital compost per diverses certificacions que acrediten que les organitzacions avancen correctament en el seu procés de digitalització.

Entre altres exemples, hi ha la certificació de seguretat de la informació segons la norma ISO 27001 o la de qualitat de serveis de tecnologies de la informació (TI), segons la norma ISO 20000. Espanya és entre els deu primers d'aquestes certificacions a nivell mundial, segons l'últim informe mundial d'Organització Internacional de Normalització (ISO), publicat fa poc.

Les certificacions de seguretat de la informació ISO 27001 van créixer el 19% el 2017 al món, fins a arribar als 39.501 certificats. Per part seva, les de qualitat de serveis de tecnologies de la informació (TI) ISO 20000 van superar la xifra de les 5.000 al món, amb una pujada del 10%.

Les certificacions d'AENOR es basen en normes internacionals ISO, que recullen les millors pràctiques mundials.