Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Conveni AENOR - FIAB per a estàndards de normalització

Conveni entre AENOR i FIAB per fomentar el coneixement i l'ús dels estàndards de normalització

20/09/2019

• La signatura del conveni entre FIAB i AENOR crea un pont de col·laboració que beneficia el coneixement de les empreses associades a FIAB.
  • Després de l'acord, FIAB també impulsarà la realització de cursos de formació d'AENOR.

20 de setembre de 2019. La Federació Espanyola d'Indústries d'Alimentació i Begudes (FIAB) i AENOR han signat un Conveni Marc de Col·laboració per fomentar el coneixement i l'ús del catàleg de normes de l'Associació Espanyola de Normalització, UNE, així com per potenciar la formació.

L'acord FIAB-AENOR es concreta en les línies de col·laboració específiques com la promoció d'estàndards i la formació, amb especial interès en el desenvolupament de serveis de valor afegit per a les empreses que formen part de FIAB, com formació o adquisició de normes i serveis d'informació.

A través d'aquest conveni la FIAB i AENOR coincideixen en què la millora de l'eficiència de les empreses ha de ser una prioritat per a l'enfortiment dels sectors productius dels seus associats i coincideixen en la importància de la certificació i de la gestió de qualitat en les empreses per augmentar-ne la productivitat.

Com a part dels beneficis disponibles per als associats a la FIAB, destaquen els cursos de formació programats en obert i en línia relacionats amb la Gestió de riscos, Qualitat i seguretat alimentària, Sistemes integrats de gestió de la qualitat, medi ambient i seguretat i salut a la feina, Gestió de l'energia, Economia Circular i Responsabilitat social i desenvolupament sostenible, entre d'altres.

Mauricio García de Quevedo, director general de FIAB, va assegurar que "celebrem unir-nos a través d'aquest conveni amb una entitat com AENOR, líder en certificació a Espanya i entre les 10 principals certificadores del món".

Per part seva, Pablo Corrons, director de Serveis d'Informació Sectorial d'AENOR, va expressar que "els beneficis que ofereix aquest conveni a les empreses associades a FIAB, els permetran augmentar-ne la competitivitat, de cara a incrementar la confiança davant la societat". També va destacar que ambdues entitats mantindran una col·laboració contínua per identificar aquelles accions formatives que puguin resultar de més interès per als associats a la federació.