Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Costa Food Group obté la certificació de Benestar Animal AENOR Conform

Costa Food Group obté la certificació de Benestar Animal AENOR Conform

22/02/2019

• Es converteix així en la primera empresa càrnia de porcí blanc que ho aconsegueix per a la totalitat de les seves explotacions ramaderes (pròpies i integrades) i durant tot el procés productiu: des de la producció del porc fins a l'obtenció dels seus elaborats carnis.
  • Aquest suport fa palès el compromís que Costa Food Group ha mostrat sempre envers el benestar animal i els consumidors.

22 de febrer de 2019. Costa Food Group ha aconseguit la certificació Benestar Animal AENOR Conform, i s'ha convertit així en la primera empresa càrnia de porcí blanc que ho aconsegueix per a la totalitat de les seves explotacions ramaderes (pròpies i integrades) durant tot el procés productiu: des de la criança (Piensos Costa) i transformació del porc (Costa Food Meat) fins a l'obtenció dels seus elaborats carnis (Casademont). "Estem molt satisfets per aquest reconeixement, que fa palès el compromís de la marca i de tots els empleats amb el benestar animal i amb els consumidors, per tal de posar a la seva disposició productes naturals des de l'origen". Així ho indica Jorge Costa, conseller delegat de Costa Food Group, qui matisa que "a més, som el primer grup nacional que aconsegueix aquesta certificació amb un volum de granges que supera les 600 explotacions ramaderes".

El certificat de Benestar Animal AENOR Conform acredita que les empreses compleixen amb els requisits del model AENOR de Benestar Animal, desenvolupat en col·laboració amb l'IRTA (Instituto de Investigación y Tecnología Agroalimentaria) i basat en el referencial Welfare Quality®, el principal referent europeu en matèria de benestar animal.

Per a David Verano, director d'Indústria Agroalimentària i Distribució d'AENOR, “aquest certificat demostra la preocupació de Costa Food Group per l'atenció dels animals, i expressa un compromís a llarg termini amb les bones pràctiques ramaderes, en sintonia amb els actuals valors de la societat i les preferències dels consumidors. A més, té una correlació directa amb la qualitat del producte alimentari, ja que els productes carnis que provenen d'animals amb un millor benestar ofereixen una major qualitat i millor rendiment”.

El seu abast per als productes de Costa Food Group comprèn tot el procés productiu, que s'inicia en les explotacions ramaderes de Piensos Costa i continua a l'escorxador i a la sala d'especejament de Costa Food Meat i a la seva producció d'elaborats carnis a Casademont. “Entre els nostres objectius figura seguir guanyant credibilitat entre els consumidors. Actuem amb ètica i, sens dubte, aquesta certificació i el seu rigorós control, que garanteix el benestar animal i la seva traçabilitat fins al moment de la compra, són un suport per a la nostra forma de treballar i els nostres productes”, afegeix Jorge Costa.