Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Dehesa Grande obté el certificat de Benestar Animal d'AENOR

Dehesa Grande, única cooperativa de Salamanca que obté el certificat de Benestar Animal d'AENOR en el seu engreixador i escorxador

04/02/2019

• El 2018 la cooperativa de Salamanca ja va aconseguir el nou segell de certificació d'AENOR per al seu escorxador.
  • Ambdues instal·lacions, escorxador i engreixador, obtenen una distinció que cerca aportar la màxima informació al consumidor i garantir el benestar dels animals, cosa que es tradueix en una qualitat més gran del producte.

• El compromís de Dehesa Grande amb el benestar animal està alineat amb la política de qualitat i la seva aposta per la sostenibilitat.

4 de febrer de 2019. Dehesa Grande,cooperativa de Salamanca de carn de boví composta per més de 600 socis, ha obtingut el certificat de Benestar Animal AENORConform acredita que la cooperativa compleix amb els requisits del model AENOR de Benestar Animal en el seu engreixador, inaugurat el 2017, i amb una capacitat productiva de 1.000 animals d'enceball i 6.000 vedells de pastura a l'any.

Una certificació que amplia el seu compromís amb el benestar animal, ja que, a finals de 2018, la cooperativa va obtenir aquesta mateixa distinció en el seu escorxador propi per al sacrifici de bestiar boví. Aquest compta amb més de 4.000 metres quadrats –actualment s'està ampliant per aconseguir en total més de 5.200 metres quadrats– on se sacrifiquen anualment 25.000 canals de boví, 75.000 canals de lletó i 3.000 canals de garrí ibèric.

La certificació de Benestar Animal d'AENOR està basada en el model AENOR de Benestar Animal, desenvolupat amb la col·laboració de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), així com en el Protocol Welfare Quality®, el principal en matèria de benestar animal. El pilar fonamental d'aquest model és l'observació del propi animal, així com el seu rigor científic, ja que s'ha elaborat íntegrament per científics experts en benestar animal pertanyents a Centres Tecnològics de diversos països. Per concedir-la, els auditors experts en Benestar Animal d'AENOR fan una auditoria exhaustiva, a través de l'avaluació de 4 principis: bon allotjament, bona alimentació, bona salut i l'expressió del comportament natural dels animals.

Entre altres exemples, s'analitzen aspectes directament relacionats amb el benestar animal del bestiar boví, com a zones de descans, presència de ferides o inflamacions, i comportament dels animals

La certificació de Benestar Animal d'AENOR és l'única que opera actualment a Espanya que pot garantir els requisits establerts al Welfare Quality®; els auditors d'AENOR estan autoritzats i qualificats per la plataforma Welfare Quality®.

Entre altres avantatges, aquest certificat demostra la preocupació de l'empresa per l'atenció dels animals, i expressa un compromís a llarg termini amb les bones pràctiques ramaderes, en sintonia amb els valors actuals de la societat i les preferències dels consumidors.

A més, acredita que es compleixen tots els requisits per garantir la protecció dels animals en el moment del sacrifici, i es redueix al mínim l'angoixa en l'animal.

Així mateix, aquesta certificació contribueix a garantir la qualitat dels productes i la sostenibilitat del sector, ja que s'ha demostrat que els productes que provenen d'animals amb un millor benestar ofereixen qualitat més gran i uns rendiments millors, i contribueixen a un consum i una utilització més sostenible dels recursos de l'entorn.

A això se suma el fet d'haver superat, voluntàriament, l'examen d'AENOR, entitat en la qual tots confien pel seu rigor, i la seva serietat i independència.

El compromís de la cooperativa de carn de boví amb el benestar animal està alineat amb una política de qualitat i la seva aposta per la sostenibilitat i l'eficiència