Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>El Corte Inglés, primera empresa que certifica com a "Residu Zero" els seus centres comercials a Galícia

03/04/2019

• És la primera empresa espanyola de distribució que aconsegueix aquesta certificació per als seus centres comercials a Galícia.
  • El sistema de gestió que s'ha implantat demostra que tots els residus generats es gestionen i es valoren almenys en un 90%, tot evitant el dipòsit a l'abocador.

3 d'abril del 2019. El grup El Corte Inglés ha obtingut la certificació Residu Zero d' AENORper a tots els centres a Galícia —Santiago, Vigo, Ramón y Cajal i Marineda a la Corunya—, així com per a les plataformes logístiques d'Altamira i Porriño. D'aquesta manera, El Corte Inglés es converteix en la primera empresa espanyola de distribució que aconsegueix aquesta certificació per als seus centres comercials a Galícia. A més, ho aconsegueix per a tots els grans magatzems i plataformes logístiques d'una regió sencera.

El certificat AENOR de Residu Zero acredita que El Corte Inglés valora totes les fraccions de residus per evitar que acabin als abocadors. Aquest certificat ajuda les organitzacions a optimitzar processos. Principalment, se centra en els punts de producció de residus, afavoreix l'impuls de l'economia circular i permet que les empreses s'avancin a les disposicions legals.

Per aconseguir aquest objectiu, la companyia ha col·laborat amb una consultora especialitzada i ha aprofitat el compromís i la implicació dels més de 4.000 treballadors, que, en pocs mesos, han adaptat el funcionament dels centres i magatzems a un sistema sostenible i responsable amb el medi ambient que minimitza l'impacte de l'activitat fins a assolir la certificació Residu Zero.

L'activitat que duu a terme El Corte Inglés a Galícia genera 42 fraccions diferents de residus, que se segreguen correctament per valorar almenys el 90% dels productes i materials per a la reutilització, el reciclatge o la valoració energètica. Aquests residus procedeixen tant de les activitats pròpies del negoci com de les llars dels clients, ja que els centres d'El Corte Inglés a Galícia reben més de 20,5 milions de visites a l'any.

Entre les diverses accions que s'han pres amb aquesta finalitat, cal destacar la reorganització de les rutes logístiques, l'optimització de la càrrega dels vehicles —amb la reducció consegüent de les emissions de CO2—, la donació de més de 97 tones de productes als bancs d'aliments i la reconversió de 150 tones de residus orgànics en compost de cuc ecològic, que es posaran a la venda a Bricor. També s'han lliurat 290 tones de fusta a una empresa de transformació gallega perquè les reutilitzin com a matèria primera i s'han valorat 400 tones de residus d'aparells elèctrics i electrònics per a la seva reutilització, recuperació o reciclatge.

Amb aquestes mesures i d'altres, s'ha evitat que arribin als abocadors una quantitat equivalent als residus que generen 250.000 ciutadans durant un dia (una població similar a la de la Corunya), amb l'impacte mediambiental consegüent sobre l'entorn.

El projecte que es desenvolupa a Galícia suposa un pas més dins l'estratègia mediambiental del grup, que considera Residu Zero una de les seves metes.

Totes aquestes accions s'emmarquen dins el compromís d'El Corte Inglés de vincular la societat i medi ambient, així com dins l'esperit de proximitat que manté amb les inquietuds dels ciutadans.