Salta navegació principal
Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>El Sistema de Gestió d'Actius de Ferrovial Servicios és certificat per AENOR
 
 

El Sistema de Gestió d'Actius de Ferrovial Servicios és certificat per AENOR

17/10/2019

  • L'abast d'aquesta certificació engloba la gestió del cicle de vida dels actius immobiliaris d'ús residencial, sòl, terciari i d'altres, propietat del client.
  • Amb l'entrega de la certificació ISO-UNE 55001, Ferrovial Servicios es compromet a gestionar els actius confiats pels seus clients i garantir el valor del manteniment de l'actiu durant tot el seu cicle de vida, amb alts estàndards de qualitat, rigor, precisió i transparència.
  • L'avaluació i auditoria d'AENOR va determinar que Ferrovial Servicios segueix amb rigor els protocols per fer el seguiment permanent i continu al cicle de vida de tots els actius que gestiona.

17 d'octubre de 2019.  AENOR va atorgar a Ferrovial Servicios S.A. la certificació basada en la norma UNE-ISO 55001, que reconeix el control i la gestió eficaços dels actius la gestió dels quals li ha estat confiada pels seus clients.

En aquest sentit, Ferrovial Servicios ha incorporat els requisits d'aquesta norma a les activitats de gestió d'actius que presta als seus clients i aporta un enfocament estratègic i un valor més gran a tots els processos que desenvolupa.

L'objectiu de la norma UNE-ISO 55001:2015 és implantar la política, les responsabilitats de la Direcció, els recursos i les pautes d'implementació, operació, mesurament, anàlisi i millora que inclouen els requisits que ha de complir un sistema de gestió d'actius, de manera similar a altres modalitats de gestió a les organitzacions.

Per tal d'assolir el balanç desitjat entre cost, riscos i acompliment dels actius en tot el seu cicle de vida, l'UNE-ISO 55001 segueix l'estructura d'Alt Nivell de les normes internacionals de sistemes de gestió d'ISO, que permet que s'integri fàcilment amb altres sistemes de gestió.

Durant l'acte en què van estar presents el director general de Ferrovial Servicios España, Juan Ignacio Beltrán García-Echániz; Alberto López, director de Desenvolupament; David de la Cruz, director de Planificació i director de Relacions Institucionals i Màrqueting; Juan Carlos Martín Medina, director de Contractació; Pilar López, gerent de Comunicació i Màrqueting i Rafael García Meiro, CEO d'AENOR, els representants de les dues companyies van emfatitzar que aquest certificat aporta valor afegit a Ferrovial Servicios, en establir un marc per gestionar de manera eficaç la cartera d'actius confiats pels seus clients.

En aquest sentit, Olga Húelamo i Helena Martínez Campos, ambdues gerents de Ferrovial Servicios España i presents també a l'acte, van assenyalar la importància de l'impacte que l'entrega del certificat pot implicar en la cartera de clients de la companyia.

Rafael García Meiro va apuntar que "la norma UNE-ISO 55001 és una eina d'utilitat per a organitzacions amb la gran envergadura de Ferrovial Servicios, tant geogràfica com de clients; perquè ajuda a millorar la confiança en els entorns nacional i internacional. Per obtenir tot el rendiment que pot oferir és clau una implantació adequada i adaptada. En aquest sentit, els professionals de Ferroviari Serveis i d'AENOR han desenvolupat una gran col·laboració, cadascun des del seu paper".

Per part seva, Juan Ignacio Beltrán García-Echániz va assegurar que l'obtenció d'aquest certificat és un impuls per a la millora en l'optimització dels processos interns i constitueix un avantatge competitiu per continuar amb l'estratègia de creixement de Ferrovial Servicios España en la gestió d'actius, la cartera actual dels quals supera els 100.000 actius a l'àmbit nacional de diferents clients.

Així mateix, va destacar que aquest èxit és crucial per a Ferrovial Servicios, ja que suposa que "siguem la primera organització a l'àmbit nacional que aconsegueix la certificació sobre la gestió delegada dels actius propietat dels clients".

Per a Ferrovial, l'entrega del certificat de sistemes de gestió d'actius, unida al certificat de Lean Management, representen la voluntat i el compromís de l'organització per implantar els mecanismes adequats per respondre a les exigències de mercats, clients, accionistes i inversors i altres grups d'interès, i igualment posicionen a Ferrovial Servicios com una empresa amb un elevat estàndard que compleix amb les millors pràctiques de gestió en els seus processos.