Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Ence Pontevedra rep el certificat Residu Zero d'AENOR

Ence Pontevedra rep el certificat Residu Zero d'AENOR

23/07/2019

• El 2018 la planta va valoritzar gairebé la totalitat dels seus residus, el 99,1%.
  • Només cinc empreses a Espanya han obtingut aquest certificat.

23 de juliol de 2019. La biofàbrica d'Ence a Pontevedra ha rebut avui el certificat mediambiental "Residu Zero" que atorga AENOR a aquelles organitzacions que duen a terme una gestió més eficient dels seus residus i que són capaces de valoritzar-los.

El director de la Biofàbrica de Pontevedra, Paulo Gaia, juntament amb el director de Qualitat i Medi Ambient de la planta, Carlos Casas, han estat els encarregats de recollir aquest reconeixement que només ostenten cinc companyies a tot Espanya.

El certificat AENOR acredita que Ence valoritza totes les seves fraccions de residus, evitant que aquestes tinguin com a destinació final l'abocador, reafirma la seva aposta pel model d'economia circular i demostra el seu ferm compromís envers la sostenibilitat i l'atenció mediambiental. Un compromís que també s'ha vist reconegut des de l'àmbit internacional, amb la concessió de la Distinció Or de la Comissió Europea i l'ecoetiqueta Nordic Swan, segell ecològic oficial dels governs escandinaus.

En el cas d'Ence, la biofàbrica de Lourizán va valoritzar el 2018 gairebé la totalitat dels seus residus (el 99,1%). A través de la seva reutilització, reciclatge o valoració energètica, la planta, no només va evitar que aquests materials acabessin en abocadors, sinó que els va reintroduir a la seva cadena de valor, donant-los una nova vida.

La concessió d'aquest certificat s'emmarca dins el model d'economia circular, ja que promou una gestió adequada dels residus a través de l'aprofitament responsable, eficient i sostenible dels recursos.

La pròpia activitat de la biofàbrica d'Ence és un exemple de contribució a l'esmentada economia circular: en tot el procés de producció de la cel·lulosa, la planta produeix i opera amb materials reciclables. Al mateix temps, genera energia elèctrica renovable a partir de la biomassa que no es destina a la producció de cel·lulosa, per a això utilitza la lignina, un component de la fusta que constitueix un excel·lent biocombustible renovable i natural.

D'aquesta manera, els més de 5.000 llocs de treball vinculats a Ence Pontevedra contribueixen també, amb la seva tasca diària, a reduir la intensitat energètica i la petjada de carboni, així com a avançar en el camí de la transició energètica, cap als objectius de descarbonització marcats des de la Comissió Europea.