Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Euskaltel, Telecable i R obtenen el certificat AENOR pels seus protocols de prevenció davant la COVID-19

22/12/2020

• El segell acredita que les diferents mesures de seguretat adoptades per les empreses del Grupo Euskaltel des de l'inici de la crisi sanitària s'adapten a les exigències i recomanacions establertes en cada moment per les institucions sanitàries.
  • AENOR avala així l'efectivitat de les mesures davant la COVID-19 dutes a terme a les oficines d'Euskaltel a Derio, les de R a La Corunya i Telecable a Gijón, amb l'objectiu de crear entorns laborals segurs per als seus empleats i col·laboradors.

22 de desembre de 2020. AENOR ha reconegut a Euskaltel, Telecable i R pels seus protocols de prevenció davant la COVID-19 desplegats a les seves seus. Aquest aval extern acredita que les diferents mesures de seguretat adoptades per les companyies des de l'inici de la crisi sanitària no només s'adapten a les recomanacions, sinó també a les exigències establertes de forma periòdica per les institucions en matèria de prevenció i higiene.

AENOR certifica així l'efectivitat de les mesures davant la COVID-19 dutes a terme a favor de la seguretat i la salut per als seus empleats a les seves oficines. AENOR ha avaluat per a aquesta finalitat un ampli ventall d'aspectes, entre els quals es troben la gestió de riscos i de la salut a la feina; la formació, informació i comunicació desenvolupades; les mesures tant organitzatives com de protecció posades en marxa (distància mínima, control de capacitat, ús individual d'equipament i material, etc.) i les bones pràctiques en neteja i higiene, entre d'altres.

"A Euskaltel estem més compromesos que mai amb la seguretat i la salut dels nostres treballadors. Hem actuat des del principi amb la màxima responsabilitat i prudència per a la protecció de la salut dels professionals i també per garantir la continuïtat del nostre servei. En aquest sentit, el certificat d'AENOR suposa un reconeixement important als esforços que hem estat fent durant els últims mesos per seguir generant confiança, oferint espais i entorns laborals segurs i, al mateix temps, una mostra de la nostra voluntat de millora contínua", ha assegurat José Miguel García, conseller delegat del Grupo Euskaltel.

Per part seva, Luz Emparanza, directora d'AENOR al País Basc, ha afirmat que "el Grupo Euskaltel ha obtingut la certificació d'AENOR pel seu protocol contra la COVID en els seus quatre emplaçaments, després de superar l'auditoria realitzada pels nostres tècnics. Cal subratllar la constant evolució i adaptabilitat d'aquest protocol, tant a les modificacions legislatives com als resultats dels autocontrols interns. Tot això amb una única finalitat: minimitzar els riscos interns de contagi i amb una clara orientació al benestar i a la salut dels treballadors".

Actualització constant dels protocols de seguretat

Des dels primers dies de la pandèmia i durant tot el temps que ha durat el confinament, així com durant les posteriors etapes en les quals les autoritats sanitàries han anat establint mesures i recomanacions públiques per emprendre la recuperació i la tornada a la normalitat, un comitè de seguiment, seguretat i salut, format per tots els àmbits de representació a les tres organitzacions, ha anat actualitzant els protocols de seguretat i informant totes les persones de la companyia.

Amb la premissa de salvaguardar la salut i la seguretat de totes les persones, Euskaltel, Telecable i R han establert uns protocols, quan l'activitat presencial ha estat necessària, que van des de l'establiment d'accés als edificis només per determinades portes i l'entrada esgraonada lligada a la flexibilitat horària, passant per la definició i implantació de mesures per evitar la propagació d'aerosols, fins a les indicacions d'ús obligatori de màscara, guardar la distància de seguretat, obligatorietat de rentar-se les mans i l'ús de gel desinfectant.

També s'han donat a conèixer altres mesures, com les referides a la seguretat per a la recepció i atenció a visites externes, el foment de les reunions telemàtiques, per tal d'evitar la concentració de persones en espais tancats, i la limitació de viatges i desplaçaments que siguin estrictament essencials.

El Grupo Euskaltel s'ha posicionat com a referent en mesures laborals en època de la COVID. Per això, des del començament de la crisi sanitària va establir totes les mesures necessàries per tal de minimitzar els riscos per als seus treballadors sota la premissa de preservar-ne la salut mitigant el risc d'exposició al virus i al mateix temps assegurar l'adequada continuïtat dels serveis de telecomunicacions.

Per fer-ho, va adoptar diferents mesures de contingència amb l'objectiu d'atendre possibles afeccions que la COVID-19 pogués generar en les comunicacions entre persones, institucions i empreses. Entre elles, el teletreball per als seus treballadors i al mateix temps l'assegurament de la continuïtat de les telecomunicacions per a llars i empreses.

El Sistema de Gestió del Grupo Euskaltel és auditat anualment per AENOR. Els seus certificats estan disponibles per poder-los consultar a l'enllaç següent: https://www.euskaltel.com/CanalOnline/nosotros/rse/sistema-gestion