Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>FCC Medi Ambient, pionera a obtenir la certificació d'AENOR com a organització saludable

FCC Medi Ambient, pionera a obtenir la certificació d'AENOR com a organització saludable en totes les seves delegacions a Espanya

04/09/2020

• FCC Medi Ambient, la primera empresa del seu sector a certificar el seu Sistema de Gestió d'Empresa Saludable (SIGES) el 2013, ara també és pionera a migrar cap al nou model SIGOS (Sistema de Gestió d'Organització Saludable) d'AENOR per a tot Espanya.
  • L'objectiu principal com a Organització Saludable és fomentar la salut i el benestar de les persones a través de polítiques específiques dirigides a promoure ambients de treball saludables i a augmentar la capacitat individual per mantenir i millorar la salut física i emocional i la qualitat de vida.

4 de setembre de 2020. AENOR ha fet entrega aquest matí de la certificació del Sistema de Gestió d'Organització Saludable (SIGOS) a FCC Medi Ambient, la qual ja va ser la primera empresa del seu sector a certificar el seu Sistema de Gestió d'Empresa Saludable el 2013.

L'ampli abast de la certificació cobreix gairebé la totalitat de l'activitat de FCC Medi Ambient a Espanya. Com a eina de suport en la implantació s'ha utilitzat el portal SharePoint de Salut i Benestar específic de l'empresa.

Aquesta distinció destaca totes aquelles iniciatives que l'entitat està fent en seguretat laboral, la promoció de la salut, la sostenibilitat i la responsabilitat social amb la comunitat on opera, posant de manifest el seu compromís amb la millora contínua. El model SIGOS constitueix una eina senzilla per a la seva aplicació i integració, i de gran eficàcia en la gestió d'empreses segures, saludables, sostenibles i compromeses, independentment de la seva mida, sector i ubicació geogràfica.

L'entrega per part d'AENOR del certificat s'ha celebrat a la seu corporativa de FCC a Las Tablas (Madrid) i ha estat presidida per Jordi Payet, director general de FCC Medi Ambient i per Rafael García Meiro, CEO d'AENOR.

Jordi Payet va recalcar que, per a l'empresa, la seguretat, la salut i el benestar dels treballadors i les seves famílies són valors fonamentals, i influeixen directament en la productivitat i la competitivitat de l'organització i, per tant, en la sostenibilitat d'aquesta. És imprescindible per això integrar eficaçment aquests valors en la gestió en tots els nivells i àmbits de l'organització, i el paper de suport i certificació que desenvolupa AENOR, concretat en aquest cas a través del sistema SIGOS, és insubstituïble. El director general va voler agrair a totes les persones de FCC Medi Ambient la bona acollida i la seva implicació personal per a l'èxit del projecte, especialment important en les circumstàncies actuals d'amenaça de pandèmia de COVID-19.

Per part seva, Rafael García Meiro va afirmar que "la manera com una organització es relaciona amb els seus treballadors ja té una influència decisiva en la confiança que és capaç de despertar entre els seus grups d'interès. FCC Medi Ambient està desenvolupant un treball seriós i amb resultats per desplegar un abordatge ambiciós sobre la salut de les persones que la formen; a més, ho fa a través d'una col·laboració multidepartamental d'èxit. Tota aquesta tasca l'ha sotmès voluntàriament a l'auditoria independent d'AENOR, mereixent destacadament el certificat de Sistema de Gestió d'Organització Saludable".

Un altre dels avantatges de l'acreditació SIGOS és que millora la imatge corporativa mitjançant la projecció d'una organització segura, saludable i responsable, en què poden participar els mateixos treballadors, clients, proveïdors i altres grups d'interès, més sans, motivats i satisfets, fins a arribar a convertir-se en un referent en el seu sector i dins la societat, i en què es pugui sentir orgull de pertinença i sigui un focus d'atracció i retenció de talent.