Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Ibermática es converteix en el primer proveïdor de serveis tecnològics a obtenir la certificació d'AENOR davant la COVID-19

15/10/2020

• La companyia prioritza la protecció de clients, proveïdors i treballadors i avala els protocols establerts contra el coronavirus a les seves oficines.

15 d'octubre de 2020. Ibermática manté la prioritat de protegir els seus professionals, clients, proveïdors i col·laboradors davant el coronavirus I ja compta amb la certificació de AENOR que avala els seus protocols d'actuació per lluitar contra la malaltia. Es converteix així en la primera empresa de serveis tecnològics del mercat espanyol a aconseguir per als seus centres de treball el certificat específic davant la COVID-19 d'aquesta auditora externa.

El certificat d'AENOR és un aval extern sobre l'efectivitat de les mesures que aplica la companyia i, de forma paral·lela, acredita que aquestes iniciatives compleixen les directrius marcades pel Ministeri de Sanitat en matèria de prevenció i higiene sobre la COVID-19.

Per a la seva concessió, AENOR ha desenvolupat una metodologia basada en les recomanacions d'organismes nacionals i internacionals, que suposa un abordatge complet de la gestió per les organitzacions dels riscos derivats d'aquesta malaltia, avaluant aspectes com la gestió d'aquests possibles riscos que esmentàvem, la salut a la feina, la formació, la informació i les comunicacions, mesures de protecció, així com les bones pràctiques de neteja i higiene a les instal·lacions, per tal de garantir la seguretat de les persones i continuïtat de l'activitat empresarial.

Tal com explica Alberto Meynial, director de Persones d'Ibermática, "precisament la nostra companyia va impulsar un pla, fins i tot abans del reconeixement oficial de la pandèmia i crisi sanitària per protegir els nostres professionals i clients mitjançant diferents iniciatives dirigides a garantir la salut i seguretat de les persones, la continuïtat de l'activitat i el manteniment del treball, tant a Espanya com a les nostres oficines internacionals". "D'aquesta manera", continua, "ja complíem pràcticament els requisits estipulats per AENOR per poder obtenir la certificació".

Per part seva, Nicolas Henríquez Manzano, director de vendes d'AENOR, "l'auditoria d'AENOR ha comprès tots els aspectes relacionats amb la prevenció i la seguretat a les seves instal·lacions, comprovant que el detallat Protocol d'Ibermática està a l'altura de les necessitats; a més, aquesta certificació comporta un seguiment trimestral. El pas que fa ara Ibermática és coherent amb el seu llarg i ferm compromís amb la millora contínua".

La 'Certificació de protocols d'actuació d'AENOR davant el coronavirus' reconeix l'adequada aplicació de bones pràctiques en la gestió de la pandèmia, cosa clau per traslladar a treballadors, clients i consumidors les garanties necessàries per generar confiança. En aquest sentit, "AENOR ha desenvolupat un procés de certificació dels protocols i mesures posades en marxa per les organitzacions per afrontar aquest repte, col·laborant en el procés de tornada a la normalitat, en el control de la situació del dia a dia i aportant valor en els processos de continuïtat de negoci", asseguren des de l'entitat certificadora.

D'aquesta manera, AENOR dona suport a les bones pràctiques en la gestió dels riscos derivats de la COVID-19 en instal·lacions i serveis. Aquelles que se sotmeten a l'auditoria d'AENOR tindran la seguretat d'estar aplicant protocols adequats i, a més, demostren davant clients, empleats i públic en general el seu compromís per evitar la propagació de la malaltia.