Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Ingesport, primer grup de centres esportius certificat per AENOR davant la COVID-19

25/06/2020

• Aquest segell certifica que els plans desenvolupats garanteixen la tornada segura de l'activitat i que respecten els criteris i les recomanacions de les autoritats sanitàries.
  • Ingesport, amb la seva marca GO fit, és líder en centres esportius municipals de fitnes, de benestar i spa.

25 de juny de 2020. AENOR ha certificat Ingesport i els seus centres esportius pels seus protocols davant la COVID-19, i es converteix així en el primer grup de centres esportius, de benestar i spa d'Espanya a lluir aquest distintiu.

El certificat d'AENOR és un aval extern sobre l'efectivitat de les mesures que aplica la companyia i, de forma paral·lela, empara que aquestes iniciatives compleixen amb les directrius marcades pel Ministeri de Sanitat en matèria de prevenció i higiene sobre la COVID-19. El segell té una validesa anual, encara que s'ha de sotmetre a revisions de seguiment cada tres mesos.

Les instal·lacions esportives GO fit han posat en marxa un complet pla de mesures preventives de seguretat i salut per a empleats i clients. Entre aquestes destaca l'ús d'equips de purificació d'aire equipats amb filtres HEPA, que permeten mantenir l'aire en condicions òptimes pel que fa a la càrrega vírica i bacteriana, i, a més, es renova en tot el centre cada 7 minuts. Així mateix, destaca el tractament de l'aigua de les piscines, que permet assegurar uns paràmetres fisicoquímics i microbiològics segurs per als usuaris gràcies a un sistema d'electroporació sense additius de productes químics.

A més, l'empresa ha implementat altres mesures preventives com el control de temperatura a l'accés dels usuaris, catifes viricides, mampares de seguretat, dispensadors de bosses per a les pertinences als vestidors o la col·locació d'estacions de neteja en diferents punts dels centres amb gel hidroalcohòlic i esprai amb productes homologats per a la desinfecció de màquines, paper i papereres. Tot el protocol complet de mesures es pot veure en aquest vídeo.

L'avaluació que fa AENOR valora un ampli ventall d'aspectes com la gestió de riscos, la gestió de la salut a la feina (els protocols d'actuació, la realització de serologies a tots els empleats…), la formació, informació i les comunicacions desenvolupades; les mesures organitzatives (control d'aforament, distància de seguretat garantida a la zona esportiva…); de protecció (ús de material de protecció individual), així com les bones pràctiques de neteja i higiene.