Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>ISO llança l'ISO 37301 Sistema de gestió de compliment normatiu que certificarà AENOR

15/04/2021

• L'ISO 37301 busca reforçar a les organitzacions, sigui quina la naturalesa, la mida i el sector, les iniciatives vinculades al bon govern, el control intern i la transparència
  • AENOR ha certificat en l'àmbit del compliment normatiu més de 900 centres d'empreses de caràcter nacional i internacional
  • Per capacitar i formar els professionals, AENOR ha programat ja el primer curs d'Implantació d'un Sistema de gestió de compliment normatiu ISO 37301.

15 d'abril de 2021. ISO ha publicat la norma ISO 37301 Sistema de gestió de compliment normatiu", segons la qual AENOR començarà a certificar. Podeu trobar informació detallada en aquest enllaç i, d'aquí a pocs dies, estarà disponible al web d'AENOR el document de la norma. La versió espanyola de l'estàndard (UNE-ISO 37301) que està elaborant l'Associació Espanyola de Normalització, UNE, té prevista la publicació el proper mes de maig.

Aquesta nova norma, orientada a sistemes de compliment normatiu, permetrà a les organitzacions reforçar el bon govern, el control intern i la transparència, assumptes que preocupen cada vegada més a les organitzacions en estar alineats amb les demandes generades per la societat.

La ISO 37301 té una estructura d'alt nivell i això facilita la integració amb altres sistemes de gestió, no només de compliment normatiu, sinó també amb altres esquemes que inclouen requisits d'identificació d'obligacions normatives com ara l'ISO 9001, l'ISO 14001 o l'ISO 45001. A més, inclou tant requisits com directrius. Les directrius, per bé que no són obligatòries, són de gran ajuda per a una correcta interpretació i aplicació dels requisits.

Cal destacar que l'ISO 37301 substitueix l'ISO 19600:2015 que, amb estructura de guia no verificable, establia una sèrie de recomanacions i directrius a seguir, però no podia ser verificada per un tercer independent perquè no contenia requisits.

Amb aquesta nova certificació AENOR reforça la seva oferta de solucions emmarcades en la Plataforma de confiança "Escalar els valors corporatius", i així completa els models de prevenció de delictes, prevenció del suborn i prevenció de riscos tributaris. A més, a les solucions de certificació cal afegir una extensa oferta formativa de compliment normatiu i, en particular, s'ha llançat el curs "Implantació d'un Sistema de gestió de compliment normatiu ISO 37301"que permeti als professionals capacitar-se per iniciar el projecte d'implantació d'aquest sistema de gestió.

AENOR respon amb aquestes solucions a la creixent preocupació social pel compliment normatiu i el bon govern, i posa a disposició de les organitzacions eines de control adequades que, en conjunt, generin confiança a les parts interessades, especialment inversors, entitats de crèdit, Administracions públiques, clients i proveïdors.

Pionera en aquesta matèria i amb una àmplia experiència en l'àmbit del compliment normatiu, AENOR ha certificat des de 2014 més de 900 centres en empreses nacionals i internacionals de sectors com el de l'energia, la banca, les telecomunicacions o la construcció, entre d'altres, partint de solucions avançades i reconegudes que recullen les millors pràctiques en l'àmbit internacional com la certificació ISO 37001 per prevenir el suborn, l'UNE 19602 de compliment normatiu tributari o l'UNE 19601 de gestió de compliment normatiu penal.