Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>L'Associació de Víctimes del Terrorisme rep la certificació a la qualitat d'AENOR

09/10/2019

• Entre els punts forts d'aquest procés, segons el que recull l'informe d'auditoria, hi ha la implicació, l'esforç i la col·laboració del personal i el fort compromís amb la millora contínua.

9 d'octubre de 2019. – AENOR va lliurar a l'Associació de Víctimes del Terrorisme (AVT) la certificació basada en la norma internacional ISO 9001, l'eina de gestió de la qualitat més estesa al món.

Durant l'acte de lliurament, que va tenir lloc a la seu de l'AVT, es va acreditar que l'associació compleix els requisits que estableix la Norma UNE-EN ISO 9001 i que ha implantat un sistema de gestió de qualitat que aposta per la millora contínua.

Entre els punts forts d'aquest procés, segons el que recull l'informe d'auditoria, hi ha la implicació, l'esforç i la col·laboració del personal, entre altres aspectes. Després de la certificació, el treball continua amb revisions anuals en què AENOR garantirà el compliment de la norma per part de l'associació.

Com a avantatges d'aquesta certificació destaquen la millora en els processos i l'eliminació de costos associats a aspectes administratius i de gestió, així com l'èxit d'una implicació superior dels professionals que conformen l'organització, en garantir la gestió del treball fonamentat en bones pràctiques i de forma sostenible, cosa que comporta la transmissió del compromís amb la qualitat a tots els grups d'interès de l'organització.

Per obtenir la certificació, els auditors d'AENOR van prestar una atenció especial a les àrees d'atenció psicosocial, jurídica administrativa i comunicació. Gràcies a aquest reconeixement, l'AVT obté una alta notorietat tant nacional com internacional i deixa ben clara l'eficàcia i la qualitat dels serveis que presta a les víctimes del terrorisme associades, l'alt grau de satisfacció en l'atenció i el suport, l'especialització o la cerca de la millora contínua dels seus professionals.

Un dels aspectes que cal tenir en compte com un èxit és la posada en marxa de lineaments de qualitat que s'han convertit en una actitud del personal per gestionar els processos associats a la qualitat, basada en l'eficàcia i la conformitat amb els requisits del sistema de manera que possibiliti el camí a l'excel·lència.

En el lliurament del certificat, hi ha participat Maite Araluce, presidenta de l'AVT; Miguel Folguera, conseller de l'AVT; Jesús Gómez-Salomé, director corporatiu de Marca i Comunicació d'AENOR; Mario Calderón Fernández, responsable de Desenvolupament de Negoci d'AENOR, i Natalia Moreno Pérez, gerent de l'AVT.

Val la pena esmentar que, des del mes de juliol, l'associació s'ha sumat a la iniciativa del Tercer Sector adherint-se com a organització signant de la Declaració del Compromís de Qualitat en el Tercer Sector d'Acció Social, projecte promogut per la Plataforma d'ONG d'Acció social, amb el compromís d'incorporar en els sistemes de gestió de l'associació els valors, principis i criteris de la declaració esmentada.