Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>LafargeHolcim, certificada en gestió de la seguretat viària amb AENOR

LafargeHolcim, primer fabricant de ciment a certificar a Espanya el sistema de gestió de la seguretat viària amb AENOR

08/03/2019

7 de març de 2019. LafargeHolcim acaba d'obtenir la certificació de AENOR de conformitat amb la norma internacional ISO 39001, que n'acredita les bones pràctiques pel que fa a la gestió de la seguretat viària. Així, es converteix en la primera empresa del sector a Espanya que rep aquest reconeixement. A l'acte de lliurament, que ha tingut lloc aquest matí a les oficines de LafargeHolcim, Natalia Von Der Schmidt, responsable del sistema de gestió de la seguretat viària de la companyia, ha rebut la certificació de mans de Pablo Corróns, director de Màrqueting Sectorial i de Producte d'AENOR, entitat de certificació de referència a Espanya.

El certificat de seguretat viària d'AENOR té com a objectiu fonamental ajudar les empreses a millorar la seguretat de les seves operacions i a reduir la sinistralitat.

Manuel Fernández, director de Compres i Logística de la companyia, ha afirmat que "amb la implantació d'aquest sistema, des de LafargeHolcim Espanya aconseguim una nova fita i en som pioners en l'aplicació dins del sector cimenter a Espanya". Afegeix que "amb l'ISO 39001, reafirmem el nostre compromís continu amb la seguretat i la salut amb l'objectiu de reduir els accidents de trànsit que hi ha, en la majoria dels casos, per causes comportamentals".

Per part seva, José Sánchez, responsable de logística per carretera, ha volgut destacar que "com a empresa amb un gran volum de transport per carretera (només el 2018 la xifra total de desplaçaments va superar els 20 milions de quilòmetres) a LafargeHolcim Espanya fa anys que treballem per fomentar la cultura de la seguretat viària, tant entre els nostres treballadors com entre els transportistes externs, que involucrem activament en aquest compromís".

Per a Pablo Corróns, director de Màrqueting Sectorial i de Producte d'AENOR, "l'obtenció del certificat AENOR de seguretat viària segons l'ISO 39001 de LafargeHolcim Espanya demostra el compromís d'aquesta empresa amb la seguretat viària i la millora contínua, i la converteix en una entitat pionera. En pocs anys des de la seva publicació, l'ISO 39001 s'ha situat com la referència internacional per a la gestió eficaç de la seguretat viària a les organitzacions".

L'aposta per la seguretat viària, impulsada per la Direcció i liderada pel Comitè de Seguretat Viària, ha fet que LafargeHolcim Espanya implanti aquest sistema de gestió amb una política específica, les mesures més destacades de les quals han consistit a instal·lar sistemes digitals de monitoratge de vehicles (IVMS), col·laborar amb les empreses de transport en formacions teòriques i en cabina (amb una participació de més de 1.200 conductors) o millorar els procediments d'actuació per mitigar els riscos associats als accidents de trànsit.