Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Metges del Món ha obtingut la certificació d'AENOR davant la COVID-19

Metges del Món ha obtingut la certificació d'AENOR davant la COVID-19

29/03/2021

• Aquest segell certifica que els protocols de l'organització, tant vers les plantilles com vers les persones que atén, respecten les recomanacions de les autoritats sanitàries.
  • Metges del Món ha desenvolupat, des de l'inici de la pandèmia, una intensa activitat assistencial i de defensa del dret a la salut; ha repartit més de 125.000 quilos d'aliments, 72.000 màscares i ha prestat atenció psicològica a més de 7.500 persones només a Espanya.

29 de març de 2021. AENOR ha certificat a Metges del Món pels seus protocols i les mesures davant la COVID-19, avaluació que valora un ampli ventall d'aspectes com la gestió de riscos, la salut a la feina, la formació, informació i les comunicacions desenvolupades; les mesures organitzatives de protecció, així com les bones pràctiques de neteja i higiene.

El certificat  és un aval extern sobre l'efectivitat de les mesures que aplica l'organització i, de forma paral·lela, empara que aquestes compleixen amb les directrius marcades pel Ministeri de Sanitat en matèria de prevenció i higiene sobre la COVID-19. El segell té una validesa anual, encara que s'ha de sotmetre a revisions de seguiment cada tres mesos.

Metges del Món ha posat en marxa un complet pla de mesures de seguretat per evitar la propagació del virus, que protegeix tant la plantilla contractada com el personal voluntari i, sobretot, les persones a les quals atén. Per exemple, ha fomentat el teletreball, ha reduït dràsticament l'ocupació de les oficines i ha proporcionat material de protecció individual d'alta qualitat als equips que treballen a primera línia. També ha impartit una formació preventiva a les persones que normalment no la reben pels mitjans de comunicació, bé per les seves condicions de vida o perquè no parlen l'idioma.

"Buscàvem comptar amb la garantia d'una entitat certificadora externa de prestigi com AENOR que acrediti que els nostres protocols interns són segurs, per responsabilitat davant els milers de persones amb les quals treballem", indica Elena Urdaneta, directora general de Metges del Món.

Per part seva, el director de la Regió Centre & EMEA d'AENOR, Gonzalo Piédrola, destaca que "la crisi sanitària suposa un repte de gran envergadura que requereix més que mai la implicació de les organitzacions per generar tranquil·litat i seguretat a la societat. En aquest sentit, una acreditació rigorosa i avaluada per un tercer independent implica un abordatge seriós i transversal com el realitzat per Metges del Món. Aquest aval es tradueix en un missatge de credibilitat i transparència als seus clients i treballadors gràcies a uns protocols solvents i ara certificats".

L'entitat ha dut a terme l'últim any una intensa tasca de lluita contra la pandèmia;ha prestat la seva experiència en hospitals i residències de gent gran, ha donat suport als col·lectius més vulnerables i i ha facilitat l'atenció sociosanitària, a més de continuar amb la seva tasca internacional en aquesta emergència.