Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Meliá Hotels International obté el certificat de Compliment normatiu penal d'AENOR

23/07/2019

• És la primera companyia del sector turístic a obtenir aquest certificat.
  • El conseller de Turisme de les Balears, Iago Negueruela, va donar suport amb la seva presència a la consecució d'aquest reconeixement.

23 de juliol de 2019. Meliá Hotels International, primera companyia hotelera d'Espanya i una de les 20 més grans a tot el món, ha aconseguit la certificació de Compliance Penal de AENOR, d'acord amb la norma UNE 19601, l'estàndard nacional de les millors pràctiques en sistemes de gestió per prevenir delictes, reduir els riscos i fomentar una cultura empresarial ètica i de compliment de la Llei que contribueix a generar confiança. Com a norma de referència, UNE 19601 estableix els requisits per implantar i mantenir un sistema de gestió de Compliance Penal.

Després d'una extensa auditoria en la qual han participat totes les àrees corporatives i alguns hotels del Grup, Melià es converteix en una de les primeres companyies de l'Ibex 35 en obtenir la certificació d'AENOR en l'àmbit penal. Entre altres aspectes, el model de prevenció i detecció de delictes de Melià inclou un mapa de riscos i delictes penals als quals el Grup pot quedar exposat com a conseqüència de la seva activitat, alhora que identifica més de 340 controls relacionats amb aquests delictes. Això demostra que l'organització disposa de mecanismes i controls al seu abast en l'àmbit de Compliment normatiu penal.

En paraules del vicepresident executiu i conseller delegat de Meliá, Gabriel Escarrer, "en l'actual entorn de volatilitat i canvi resulta essencial mantenir la confiança dels nostres públics. Per això hem dedicat tot l'esforç necessari per actualitzar el nostre codi ètic, les polítiques de la companyia i el nostre mapa de riscos, i impulsar la formació i comunicació de les millors pràctiques, en un procés de millora contínua, i per això agraïm el paper d'AENOR en certificar l'excel·lència assolida."

Per part seva, Soledad Seisdedos, directora d'AENOR a les Balears, va afirmar que "AENOR ha concedit a Meliá aquesta certificació després de dur a terme una rigorosa auditoria, en què han participat totes les àrees corporatives de la companyia, demostrant la voluntat d'enfortir una cultura de compliment basada en valors com la integritat, la responsabilitat i la transparència".

La certificació d'AENOR demostra que el Grup Meliá practica la diligència deguda i l'alineació amb les millors pràctiques a l'àmbit mundial, i que aquest model està alineat amb el Codi penal i amb els estàndards internacionals (ISO 19600 sobre Compliance Management Systems o ISO 37001 sobre Anti-Brivery Management Systems).

Des de la integració de la funció del Compliance l'any 2018, el Departament de Riscos i Compliment de Meliá Hotels International ha impulsat nombrosos avenços en matèria de prevenció de delictes, i en la sensibilització i difusió d'una cultura corporativa de compliment a la Companyia.

El compromís de complir amb la legislació vigent, al costat d'altres components o pilars com el codi ètic del Grup i el conjunt de polítiques i normes internes, afavoreixen la seva reputació i generen confiança entre els seus grups d'interès, un aspecte que impacta cada vegada més en el compte de resultats de les organitzacions.

Per a Meliá, reconeguda durant sis anys consecutius com a líder del sector turístic en reputació corporativa pel prestigiós índex MERCO, i Tercera Hotelera més sostenible del Món segons l'Anuari de Sostenibilitat elaborat per RobecoSAM, es tracta a més d'una prioritat estratègica en la seva visió 2030.