Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Metro Bilbao obté el certificat AENOR

Metro Bilbao obté el certificat AENOR de gestió de l'energia ISO 50001

30/01/2019

• Metro Bilbao és la primera empresa ferroviària en l'Estat espanyol que aconsegueix aquesta certificació.
  • És una important contribució per a la millora de la gestió i la reducció del consum d'energia a les empreses.

30 de gener de 2019. Metro Bilbao ha rebut aquest matí el certificat ISO 50001 d' AENOR per implantar un sistema de gestió de l'energia que aposta per un ús eficient, la sostenibilitat i la millora contínua, la qual cosa es tradueix en un estalvi real i quantificable del cost energètic dins les organitzacions.

D'aquesta manera, Metro Bilbao es converteix en la primera empresa ferroviària de l'Estat espanyol que aconsegueix aquesta certificació d'AENOR .

A l'acte d'entrega del certificat, que ha tingut lloc a les oficines de Metro Bilbao, han estat presents Javier Muñoz, director d'operacions de conformitat d'AENOR, i Luz Emparanza, directora de l'entitat de certificació al País Basc. Ha recollit el certificat Eneko Arruebarrena, director gerent de Metro Bilbao.

Aquesta certificació contribueix a gestionar i reduir el consum d'energia de les empreses, amb la influència positiva que suposa pel que fa a reducció de costos financers associats i d'emissions de gasos amb efecte d'hivernacle.

La certificació del sistema de gestió de l'energia d'AENOR constitueix una eina útil i eficaç per millorar l'acompliment energètic, acomplir de forma contínua la legislació vigent en la matèria, facilitar la tasca dels gestors energètics, i implantar i fer el seguiment d'actuacions procedents d'auditories energètiques. A més, permet disminuir el consum d'energia primària, la dependència exterior i la intensitat energètica, fomentant l'ús d'energies renovables; d'aquesta manera, contribueix a millorar la competitivitat de les organitzacions.

El director gerent de Metro Bilbao, Eneko Arruebarrena, ha destacat que “com a empresa gran consumidora d'energia que som, amb un consum de prop de 74.000.000 kWh/any i 7,5 milions d'euros, és la nostra responsabilitat ser eficients en el seu ús. Aquesta certificació avala la feina ben feta durant aquests anys i ens anima a continuar implantant mesures d'estalvi energètic (tant en els trens com en les estacions i els tallers de manteniment), en el camí cap a la racionalització del seu ús i la maximització del seu aprofitament”. En aquest sentit, ha destacat “les actuacions en matèria d'il·luminació general dels tallers i les àrees tècniques; el canvi de la tecnologia d'enllumenat de les estacions, les escales mecàniques i els ascensors; la col·locació d'economitzadors en les escales i de recuperadors d'energia en les subestacions elèctriques, així com l'optimització de les marxes de conducció, que han permès un substanciós estalvi en la factura elèctrica per a un retorn a curt termini de les inversions realitzades per garantir un consum racional, eficient i sostenible”.

Per la seva part, el director d'operacions de conformitat d'AENOR, Javier Muñoz, ha fet valdre el treball realitzat per Metro Bilbao: “Aquest certificat demostra el compromís de Metro Bilbao amb l'eficiència energètica i la millora contínua. Metro Bilbao és una organització pionera, que s'ha convertit en la primera empresa ferroviària que aconsegueix la certificació d'AENOR segons la norma ISO 50001”.