Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Mutua Universal, primera entitat espanyola certificada per AENOR en Excel·lència en el servei

08/10/2019

• Mutua Universal és la primera entitat certificada a Espanya amb la norma UNE-CEN/TS 16880:2015 Excel·lència en el servei, que acredita la prestació d'un servei òptim als seus associats.
  • Amb aquesta certificació, Mutua Universal realça la seva vocació d'excel·lència, present en la seva proposta de valor i que impulsa el Pla Estratègic 2018-2020.

8 d'octubre de 2019. Mutua Universal, mútua col·laboradora amb la Seguretat Social, ha estat la primera entitat a Espanya certificada per AENOR de conformitat amb la norma UNE-CEN/TS 16880:2015 d'Excel·lència en el servei. El certificat cobreix tant els serveis assistencials com els administratius prestats per Mutua Universal als treballadors de les seves empreses associades.

Aquesta certificació té com a objectiu dissenyar i implementar millores en el servei, per crear experiències excepcionals del client/usuari i superar les expectatives creades. A través d'un journey map, es desenvolupen els punts de contacte dels pacients amb les prestacions assistencials i administratives, i s'analitza la seva experiència en els diferents serveis rebuts.

Durant l'auditoria van sorgir punts forts com a oportunitats de millora, els quals es van consignar en un informe final en què Mutua Universal va obtenir un resultat molt favorable, sense cap "No conformitat". L'entitat es troba posicionada en el nivell 3 "Servei personalitzat" (dels 4 nivells possibles que la norma estableix), en la piràmide d'excel·lència en el servei d'aquesta certificació.

Els aspectes més valorats, segons els resultats de l'auditoria, han estat les iniciatives directament enfocades al pacient (la dosimetria, l'aplicació de la realitat virtual, l'app del pacient, l'escola d'esquena, la tècnica de punció seca, la Clínica Online, etc.); l'informe de diagnòstic efectuat per Qualitat, els projectes de digitalització (robotització, laboratori d'innovació digital, signatura digital, etc.), els plans del Pla Estratègic 18-20, i el Pla de Gestió de Riscos.

De la mateixa manera, van destacar els projectes amb implicació directa en el compromís de les persones que integren l'entitat com són l'Olimpíada Universal, els ambaixadors del canvi i el projecte benestar a la feina.